خبرگزاری کار ایران

حیدری در گفت‌وگو با ایلنا:

بررسی لایحه بودجه زمان زیادی نمی‌برد/ بودجه سال آینده تکرار پروژه‌ها و اولویت‌های سال ۱۴۰۱ است/ حساسیت روی برنامه زیاد است، نباید از آن عقب بیفتیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۳۳۹

یک نماینده مجلس گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تفاوت چندانی در اولویت‌ها، اعداد و ارقام با بودجه سال ۱۴۰۱ ندارد؛ فقط یکسری اعداد و ارقام جابه‌جا شده‌اند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ارزیابی خود از لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تفاوت چندانی در اولویت‌ها، اعداد و ارقام با بودجه با بودجه سال ۱۴۰۱ ندارد؛ فقط یکسری اعداد و ارقام جابه‌جا شده‌اند. طرح‌ها، پروژه‌ها و برنامه‌ها حول همان بودجه ۱۴۰۱ است زیرا اتفاق خاصی در بودجه سال ۱۴۰۱ نیفتاده است. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کل بودجه سال ۱۴۰۱ تا الان در بعضی از استان ۱۰ درصد تحقق پیدا کرده است و در برخی دیگر از مناطق تحقق آن ۲۱ درصد بوده یعنی اتفاق خاصی در بحث عمران و اقتصاد و پروژه‌ها نیفتاده است بنابراین از این جهت بودجه سال آینده واقعا تکرار همان پروژه‌ها و اولویت‌های سال ۱۴۰۱ است.

وی با اشاره به این‌که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: این ۲۰ درصد هم عددی به نسبت تورم، وضعیت اقتصادی و معیشتی کارمندان نیست. 

نماینده مردم قصر شیرین با بیان این‌که معتقدم بنا به دلایل ذکر شده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ سریع بررسی و تصویب می‌شود، خاطرنشان کرد: البته اولویت مجلس بیشتر برنامه هفتم توسعه است تا بودجه سال ۱۴۰۲، ۳گزینه در صحن مجلس مطرح شد که نهایتاً نمایندگان ترجیح دادند لایحه بودجه ۱۴۰۲ بررسی و تصویب شود زیرا اگر به آن طرف سال موکول شود، باز مشکلاتی در بحث تخصیص و زمان اجرای پروژه‌ها رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: سال مالی ۱۴۰۱ تا آخر برج ۳ است که امیدوارم پروژه‌هایی که برای سال ۱۴۰۱ اولویت‌گذاری شد‌ه‌اند و همچنین طرح‌ها و برنامه‌ها بتوانند در ۱۴۰۲ حداقل ۵۰ درصد تحقق پیدا کنند. اما با روندی که پیش می‌رود، به محض تصویب بودجه ۱۴۰۲، دولت آئین‌نامه اجرایی ۱۴۰۲ را تضمین می‌کند و عملا به این بودجه وارد می‌شود و از بودجه سال ۱۴۰۱ بسیاری از طرح‌ها و برنامه عقب می‌افتیم.

حیدری تاکید کرد: به دلیل آن که بودجه سال ۱۴۰۲ تکرار ۱۴۰۱ است و پروژه‌ها و اولویت‌ها همان اولویت‌های ۱۴۰۱ است، زمان زیادی را در تلفیق نمی‌برد. 

وی درباره درخواست تمدید برنامه ششم از سوی دولت بیان کرد: نباید از برنامه عقب بیفتیم، مجلس موافق این است که برنامه هفتم در زمان مقرر تصویب شود، اما به دلیل آن‌که بررسی برنامه هفتم با لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تداخل پیدا کرده از این جهت ممکن است با قدری تاخیر بررسی شود؛ چراکه حساسیت روی برنامه زیاد است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه هفتم؛ برنامه‌ریزی برای ۵ سال است و باید تمام اسناد بالا‌دستی و سیاست‌های نظام و کشور را در آن دید، اهداف راهبردی، گام دوم انقلاب همه این‌ها در برنامه هفتم باید دیده شود از این جهت ممکن است یک مقدار زمان‌بر شود راهکار قانونی دارد اما بودجه سال ۱۴۰۲ این طرف سال تمام می‌شود و زمان زیادی نمی‌برد زیرا همان طور که گفتم اولویت و پروژه‌ها همان تکرار ۱۴۰۱ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز