خبرگزاری کار ایران

واکنش مداخله‌جویانه واشنگتن به اجرای حکم اعدام «علیرضا اکبری»

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۶۲۴

وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مداخله جویانه به اعدام علیرضا اکبری واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، «ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در واکنشی مداخله‌جویانه به خبر اجرای حکم اعدام مقام پیشین وزارت دفاع ایران، آن را ناعادلانه خواند.

علیرضا اکبری، معاون اسبق وزیر دفاع ایران به جرم جاسوسی اعدام شد.

وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی بی‌اساس ضمن ناعادلانه خواندن این حکم، ادعا کرد که اجرای این حکم همراه با انگیزه سیاسی بوده است.

طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه علیرضا اکبری به افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ ۱.۸۰۵.۰۰۰ یورو، ۲۶۵.۰۰۰ پوند انگلیس و ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم و این حکم اجرا شد.

براساس دادنامه صادره، اقدامات محکوم در سال‌های گذشته علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به نفع کشور انگلیس، ارتباطات با سرویس جاسوسی MI6 و تعداد ملاقات‌های وسیع با افسران اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف و مدت طولانی جاسوسی، مصداق جنایت گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور در حد وسیع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز