خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی:

در صندوق های بازنشستگی دو موضوع سهامداری و اصلاحات پارامتریک باید صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۲۵۷

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح سهامداری و پارامتریک در صندوق های بازنشستگی شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص ارزیابی ابعاد چالشی صندوق های بازنشستگی و عملکرد دستگاههای اجرایی مربوط، ضمن تشکر از مسئولین برگزاری سومین سالگرد شهادت حاج قاسم در استان کرمان، گفت: در موضوع مربوط به مباحث صندوق های تامین اجتماعی و بازنشستگان ۲ نکته اساسی مطرح است: اولین نکته ای که باید انجام شود اصلاحات مربوط به حوزه تصمیمات اقتصادی در زیرمجموعه های این شرکت ها است.

وی ادامه داد: بخش زیادی از منابع این صندوق ها به دلایل مختلف به جهت اینکه بتواند تعهدات بلندمدت آن ها را ایفا کند نیازمند سرمایه گذاری است، مجموعه های بزرگ سرمایه گذاری که توسط این صندوق ها انجام شده که ذیل وزارت رفاه ۴ صندوق اصلی وجود دارد بررسی ما نشان می دهد که نرخ بازده سرمایه گذاری در آن جا عدد بسیار پایینی است و اساسا یک سوم نرخ بازده بدون ریسک در اقتصاد کشور هم نمی شود که مفهوم آن این است که بخشی از این منابع به دلایل مختلف از بین می رود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مدل اصلی در تصمیمات اقتصادی جدا شده از بنگاه داری و حرکت به سمت سهام داری این صندوق ها است. شاه کلید تصمیمات مهم اداره بنگاه اقتصادی در مجموعه وزارت کار و رفاه اجتماعی باشد البته مقاومت شدیدی در این مجموعه در خصوص تصمیمات اتخاذ می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحات پارامتریک از موضوعات مهمی است که باید در برنامه هفتم مدنظر قرار گیرد و تصمیم گیری در خصوص آن اتخاذ شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس اظهار داشت: درباره صندوق بازنشستگی کارکنان مس باید گفت متاسفانه اخیرا به واسطه تصمیم غیرکارشناسی و خلاف قانون این مجموعه صندوق بازنشستگی را براساس تصمیمی در داخل وزارت رفاه دولتی اعلام کرد. با تیم وزارتخانه صحبت ما این بود که با چه معیاری این موضوع انجام شده، این مسئله در جلسه کمیسیون اقتصادی مطرح شد، معاون قوانین مجلس در جلسه حاضر شد و گزارشی ارائه کرد، مجموعه دستگاه قضائی و دیوان هم ورود کرد و توقف ایجاد کرد، در حال حاضر پرونده در هیات تطبیق قرار دارد همزمان در دولت هم در حال رسیدگی است، از شما و وزیر می خواهیم به این موضوع رسیدگی کنید و در ذیل تصمیمات در کنار اصلاحات ساختاری تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز