خبرگزاری کار ایران

امیر سرتیپ دوم خلبان فرج‌الله فرسیابی به یاران شهیدش پیوست

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۴۱۶

امیر سرتیپ خلبان فرج‌الله فرسیابی همرزم شهید خلبان فریدون ذوالفقاری و از خلبانان اسطوره‌ای هواپیمای RF-۴ شناسایی به یاران شهیدش پیوست.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم خلبان فرج‌الله فرسیابی از خلبانان تیزپرواز و اسطوره‌های هواپیمای شناسایی rf۴ نیروی هوایی ارتش و همرزم شهید سرلشگر خلبان فریدون ذوالفقاری، پس از طی یک دوره بیماری و کهولت سن، درگذشت و به یاران شهیدش پیوست.

امیر سرتیپ‌ دوم فرسیانی از خلبانان شجاع جمهوری اسلامی ایران است که در سال ۱۳۵۱ وارد دانشکده خلبانی شد. وی در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه خلبانی در کشور آمریکا رفت و بعد از آن، آموزش‌های متعددی در کشورهای مختلف دید. در آغاز دوران دفاع مقدس نیز یکی از خلبانان شجاعی بود که برای تسهیل در انجام عملیات‌ها و جهت شناسایی مناطق مختلف، در مأموریت‌های متعدد، فیلم‌برداری و عکس‌برداری انجام می‌داد.

هواپیمای امیر سرتیپ‌ دوم خلبان فرج‌الله فرسیانی، در هفت بهمن سال ۶۱ مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و او به وسیله چتر نجات، از فاصله ۵ هزار پایی و با سقوط آزاد، خود را به نیروهای خودی رساند. مرزداران وی را به بیمارستان منتقل کردند و خلبان نادری هم که با او در هواپیما بود به شهادت رسید.

کتابی درخصوص زندگینامه و افتخارات این خلبان سرافزار با عنوان «مأموریت شبح - ۵: چشمی در آسمان» به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز