خبرگزاری کار ایران

به منظور تأمین نظر شورای نگهبان؛

نمایندگان با اصلاحات لایحه موافقتنامه بین ایران و یونسکو درخصوص تأسیس مرکز خطرپذیری زلزله موافقت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۷۰۸

نمایندگان مجلس با اصلاحات لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) در خصوص تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله تهران موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۱۱ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی به منظور تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاحات لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) در خصوص تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله تهران، به عنوان مرکز گروه (۲) تحت حمایت یونسکو با تمرکز بر مدیریت و کاهش خطرپذیری بلایا موافقت کردند.

نمایندگان مجلس با اصلاح تبصره (۱) این ماده واحده با ۱۷۷ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

‌ماده‌واحده- موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در خصوص تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله (پژوهشگاه) تهران، به‌عنوان مرکز گروه (۲) تحت حمایت یونسکو با تمرکز برمدیریت و کاهش خطرپذیری بلایا مشتمل بر یک مقدمه و هفده ماده به‌شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

در تبصره ۱ آمده است: رعایت اصول هفتاد و هفتم (۷۷)، یکصد و بیست و پنجم (۱۲۵) و یکصد و سی و نهم (۱۳۹) قانون اساسی در اجرای این قانون، الزامی است.

همچنین نمایندگان مجلس با اصلاح تبصره (۲) این ماده واحده با ۱۷۸ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در تبصره ۲ اصلاح شده آمده است: برای تصدی سمت های مذکور در اجزای (ب)، (پ) و (ث) بند (۱) ماده (۶) موافقتنامه، دارا بودن شروط «وثاقت» و «امانت» الزامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز