خبرگزاری کار ایران

جنتی:

حضرت زهرا(س) یک مکتب هستند که در همه ابعاد زندگی قابلیت پیروی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۲۵۵

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: حضرت زهرا(س) نه یک شخص، بلکه یک مکتب هستند که در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی قابلیت پیروی دارند و لازم است مجامع علمی با پژوهش‌های کاربردی به تبیین دقیق ویژگی‌های سیره فاطمی بپردازند.

به گزارش ایلنا، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان صبح امروز (دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱) در جلسه این شورا با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، این مصیبت را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم و تمام ارادتمندان به آن حضرت تسلیت گفت.

وی ادامه داد: حقیقت این است که ایشان نه یک شخص، بلکه یک مکتب هستند که در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی قابلیت پیروی دارند و لازم است مجامع علمی با پژوهش‌های کاربردی به تبیین دقیق ویژگی‌های سیره فاطمی بپردازند.

دبیر شورای نگهبان، ولایتمداری، روش تربیت فرزندان، روش مدیریت اقتصاد خانواده، روش حضور تاثیرگذار در اجتماع با رعایت همه ضوابط شرعی، رعایت حقوق دیگران، روش دستگیری از مستمندان، دشمن شناسی، زمان شناسی، هوشمندی سیاسی-اجتماعی، ایثار، ساده زیستی، عفاف و غیره را زوایای مختلف این شخصیت الهی دانست که باید تبیین شود.

به گفته جنتی، در وصف این شخصیت عظیم همین بس که حضرت امام حسن عسکری(ع) فرمودند: ما حجت خدا بر مردم هستیم اما فاطمه(س) حجت خدا برماست.

وی افزود: خطبه‌ها و دعاهای منسوب به حضرت زهرا(س) سرشار از تعالیم ارزشمند و آموزه‌های گرانقدر معرفتی است و شناخت حق، پایداری و استقامت در دفاع از آن و آمادگی برای هزینه دادن در این راه بزرگترین درسی است که باید از ایشان فرا بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز