خبرگزاری کار ایران

رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس:

حلقه های میانی ایجاد خط ویژه ای در مسیر ترافیک ساختارهای پیچیده هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۸۴۹

رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرروت ایجاد حلقه میانی به منظور حل مسلئه در کشور، گفت: ساختارها در نظام حکمرانی مسیری فرسوده هستند که حلقه های میانی ایجاد خط ویژه ای در این مسیر برای رفع ترافیک ساختارهای پیچیده هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان در دوره جامع آموزشی و مهارت‌افزایی مسئله نوردی که امروز (پنجشنبه یکم دی ماه ۱۴۰۱) با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس و مرکز راهبری برهان، برگزار شد، ‌با اشاره به روند حل مسئله در کشور گفت: متاسفانه در کشور بسیاری از مراکز فکر کرده و ایده‌پردازی می‌کنند اما بسیاری از این موارد به حل مسئله ختم نمی‌شود چراکه روندها و روال‌ها در این میان شکل نگرفته‌ است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ایجاد حلقه میانی برای حل مسئله تاکید داشته‌اند که برگزاری این رویداد رویکردی در این مسیر است.

رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خیلی‌ها به دنبال استفاده از برچسب عنوان حلقه میانی برای خود هستند، تصریح کرد: در مسیر حل مسئله، ایراد در ایده‌پردازی یا صحیح نبودن ایده یا عدم قابلیت اجرای آن نیست، بلکه مشکل در فقدان حلقه میانی است.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس در یک قدمی قانون قرار دارد، عنوان کرد: حرف‌هایی که در مراکز رشد و اندیشکده‌ها بیان می‌شود در مرکز پژوهش‌های مجلس می‌تواند مورد کار کارشناسی قرار می‌گیرد.

قاسمیان حلقه میانی را یک واقعیت برشمرد و تاکید کرد: حلقه میانی در حل مسائل کشور باید باشد و نباید تنها به نامگذاری ان بسنده کنیم چراکه اگر این حلقه میانی نباشد کمیت همه لنگ خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای حل مسئله در نظام حکمرانی باید انسانی پایمرد، انقلابی و معنوی باشیم، یادآور شد: ساختارها در نظام حکمرانی مسیری فرسوده هستند که حلقه‌های میانی ایجاد خط ویژه‌ای در این مسیر برای رفع ترافیک ساختارهای پیچیده هستند.

رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: حلقه‌های میانی با رایزنی و فهم مسائل می‌توانند به حل آنها کمک کنند که البته در این بین باید زبان و ادبیات حاکمیت را بشناسند تا بتوانند از خود کنش‌گری نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه قوانین باید منشا دینی داشته باشند، گفت: باید بتوانیم در فرایندها حرف‌هایی جدی بزنیم که در این مسیر خلاءهایی وجود دارد.

قاسمیان با تاکید براینکه سیاستگذاری بدون قرآن غیرممکن است، تصریح کرد: بررسی مسائل براساس قرآن و خواستن نظر وحی باعث می‌شود تا اطمینان پیدا کنیم که بر محور درست حرکت می‌کنیم

رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، ایجاد تعامل با کمیسیون‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس برای حل مسئله را از اقدامات مهم دانست و خاطرنشان کرد: با تشکیل این جمع‌ها و تعامل و هم‌فکری آن با کمیسیون‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس می‌توانیم به ایجاد حلقه میانی برای حل مسائل دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز