خبرگزاری کار ایران

رضاخواه در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:

بولتن‌نویس‌هایی که مطالب خلاف را به رهبری نسبت داده‌اند، سکوت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۶۲۵

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس، گفت: بذرپاش مدیری توانمند در جهت حل مشکلات وزارتخانه راه و شهرسازی است.

به گزارش ایلنا، مجتبی رضاخواه در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به صلاحیت وزیر راه و شهرسازی در موافقت با برنامه های مهرداد بذرپاش، گفت: بسیار متاسفم که از تریبون مجلس برای اغراض شخصی استفاده می شود در حالی که باید از این تریبون برای رأی اعتماد به یکی از مدیران توانمند کشور صحبت کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: متاسفانه مخالف محترم بیاناتی را از رهبر معظم انقلاب بیان کردند و از عدم حمایت ایشان از فعالیت های اخیر دیوان محاسبات مطالبی را فرمودند در حالی که بدین شکل نبوده است. رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم از عملکرد رئیس دیوان محاسبات تقدیر کردند و نمی دانم چرا برخی از این تقدیر ناراحت شدند، اگر رهبری از فعالیت های دیوان محاسبات تقدیر می کنند آیا به معنای این است که از مرحوم عادل آذر تقدیر کرده اند؟

وی افزود: متاسفانه مخالف محترم از سکوت آقای بذرپاش در خصوص اتفاقات اخیر سخن گفتند باید گفت آن بولتن نویس هایی که مطالب خلاف را به رهبری نسبت داده اند به چه میزان به رهبری و نظام ضربه وارد کرده اند. شما اگر سکوت کنید قطعا بهتر است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: مخالف محترم بیانی را به نقل از رئیس سابق سازمان بازرسی کشور بیان کردند که رئیس دیوان محاسبات پرونده در حال رسیدگی دارد. اینکه به پرونده کسی رسیدگی شود اشکالی به شخص وارد نیست در حالی که باید پرونده اشخاص در این حالت مورد بررسی قرار گیرد. اگر پرونده کسی دارای تخلفات و اشکالات اساسی است لازم است آن بیان شود. عنوان اینکه پرونده کسی در حال بررسی است را نمی توان دارای اشکال دانست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: اگر امروز مردم معترض هستند به این دلیل است که ما از تریبون ها به راحتی به اشخاص اتهام وارد می کنیم و حرف های بی پایه و اساس براساس اغراض شخصی می زنیم در حالی که هیچ دلیل مستندی برای آن ها نداریم.

رضاخواه گفت: برخی ها گفتند که آقای بذرباش تخصص کافی را برای وزارت راه و شهرسازی ندارد بنابراین باید مخالفین بگویند که تخصص اصلی برای این وزارتخانه چیست؟ شعار اصلی دولت یازدهم ساخت یک میلیون مسکن در سال، توسعه کریدورهای اصلی کشور، توسعه ناوگان هواپیمایی، توسعه نواگان کشتیرانی، توسعه فعالیت های سازمان هواشناسی و ... می باشد بنابراین چه کسی گفته است که شخصی که وزیر می شود باید حتما مهندس عمران باشد.

وی افزود: کجای قانون گفته است که برای ناوگان کشتیرانی سازمان هواشناسی و ... حتما باید وزیر راه و شهرسازی مهندس عمران باشد. ما باید وزیری انتخاب کنیم که بتواند این وزارتخانه را مدیریت کند چرا که مشکل اصلی این وزارتخانه بحث تامین مالی است. از طرفی نیز وزیر باید سازمان های مرتبط با وزارتخانه خود را به خوبی بشناسد و برای مدیریت آن ها برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: باید به این نکته رسید که آیا شخصی که به عنوان وزیر راه و شهرسازی معرفی می شود آیا توانایی اداره این وزارتخانه را دارد یا خیر؟ این سوال جواب واضحی دارد. زمانی که آقای بذرپاش به دیوان محاسبات رفت هیچ تغییری در نیروها ایجاد نکرد. زمانی که ایشان به دیوان رفت گزارش تفریغ بودجه سالیانه به مجلس ارائه می شد اما در زمان ایشان در زمان اجرای بودجه تفریغ به مجلس ارائه می شود. این وضعیت بدین معنا است که رأس مدیریت دیوان عوض شده است و باعث بهتر شدن کارکرد آن شده که نشان می دهد این شخص مدیری است بنابراین زمانی که چنین شخصی را داریم نیاز است از آن استفاده کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات خاطرنشان کرد: آقای بذرپاش سوابقی همچون معاون رئیس جمهور، عضو هیات رئیسه مجلس و رئیس دیوان محاسبات کشور را دارد بنابراین لازم است از چنین ظرفیتی به نحو احسن استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز