خبرگزاری کار ایران

رضاخواه در مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی:

اتحادیه بین‌المجالس جهانی(IPU) بی‌طرفی خود را حفظ کند/ حقوق بشر صرفا برای برخی کشورها نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۶۷۶

رئیس گروه بین المجالس ایران اعزامی به اجلاس بالی خطاب به رییس اتحادیه بین‌المجالس جهانی درباره مناقشه روسیه و‌ اوکراین گفت: نمی‌توانید طرفدار صلح باشید اما به طور جانبدارانه از یک طرف دعوا حمایت کنید!

به گزارش ایلنا مجتبی رضاخواه، رئیس هیأت اعزامی به اجلاس بین‌المجالس اندونزی در جلسه بررسی قطعنامه ماده اضطراری اجلاس ١٤٤ اتحادیه بین المجالس جهانی با تاکید بر اینکه اتحادیه بین‌المجالس باید بی‌طرفی خود را حفظ کند، گفت: اعضای اتحادیه بین‌المجالس در خصوص تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر علیه مردم ایران هیچ موضعی نگرفتند، اما برای مردم اوکراین از حقوق بشر و صلح صحبت می‌کنند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در خصوص بحران اوکراین، با انتقاد از رویکرد دوگانه اتحادیه بین المجالس در بررسی ماده اضطراری اجلاس بالی در بحران روسیه و اوکراین گفت: اتحادیه بین المجالس به عنوان یک نهاد دموکراتیک در جایی که اختلافات فیمابین دو عضو خود را بررسی میکند باید نقش بیطرف خود را حفظ کند.

وی همچنین با بیان اینکه اتحادیه نباید به گونه‌ای رفتار کند که احساس شود روند یکسویه‌ای را پیش گرفته است، خطاب به رییس اتحادیه بین‌المجالس تصریح کرد: نمی‌توانید طرفدار صلح باشید اما به طور جانبدارانه از یک طرف دعوا حمایت کنید!

رئیس هیأت اعزامی به اجلاس بین‌المجالس اندونزی در پایان خاطرنشان کرد: همین اتحادیه در قبال اعمال تحریم های ظالمانه دولت آمریکا علیه مردم ایران در شرایط دشوار کرونا و عدم امکان تأمین واکسن مقابله با کرونا که موجب از دست رفتن جان تعداد زیادی از هموطنان من شد هیچ واکنشی از خود نشان نداد. آیا حقوق بشر فقط برای مردم برخی کشورها اهمیت دارد؟!

لازم به ذکر است فرایند تصویب قطعنامه ماده اضطراری اجلاس بالی با موضوع حل مسالمت آمیز مناقشه روسیه و اوکراین ابهامات و اعتراضات بسیاری از کشورهای غیر اروپایی اعم از آسیایی و آفریقایی را در پی داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز