خبرگزاری کار ایران

سردار احمدی‌مقدم در نشست خبری:

با جنگ اوکراین شاهد شتاب‌گیری تغییر و جابه‌جایی قدرت‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۹۱۲

فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: جنگ اوکراین و اثرگذاری فضای مجازی و تحولات جهانی گویایی این است که این نظم جهانی در حال تغییرات اساسی است، پس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و جهانی می‌تواند بر روندهای آینده تأثیرات بسیار داشته باشد، لذا برای بررسی‌های دقیق علمی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در نشست خبری همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید جهانی گفت: با جنگ اوکراین شاهد شتاب‌گیری تغییر و جابه‌جایی قدرت‌ها هستیم. هر کشوری که بخواهد در میدان آشوبناک و پر از قطعیت‌نداشتن‌ها برای جامعه و ملت خود عمل کند، نیازمند شناخت این فضای جدید است. جنگ اوکراین و اثرگذاری فضای مجازی و تحولات جهانی گویایی این است که این نظم جهانی در حال تغییرات اساسی است، پس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و جهانی می‌تواند بر روندهای آینده تأثیرات بسیار داشته باشد، لذا برای بررسی‌های دقیق علمی باشد.

وی در خصوص جنگ اوکراین هم گفت: زمانی که جنگ در اوکراین شکل گرفت، از همان ابتدا این جنگ را در دانشگاه عالی دفاع ملی مورد مطالعه قرار دادیم به نحوی که با تشکیل میز تخصصی به تبیین اولیه دامنه پیامدهای جنگ بر ایران پرداختیم و پیشنهادهای خود را هم به مراکز تصمیم گیرنده ارسال کردیم.

سردار احمدی‌مقدم افزود: ما هم باید تلاش کنیم با محیط آینده تا حد امکان آشنا و مسلط شویم و این امکان‌پذیر نیست که صرفاً با دانش درون‌کشور به این مهم دستیابی داشته باشیم بلکه به اشتراک‌گذاری دانش هم در این زمینه اهمیت دارد.

فرمانده دانشگاه دفاع ملی گفت: با دعوت از دانشگاه‌ها و مراکز علمی بین‌المللی در این همایش تلاش کردیم تا بتوانیم تصویر دقیق‌تری از آینده ارائه کنیم و جمهوری اسلامی هم بتواند در این میدان جدید عملکرد مناسبی داشته باشد و در مسیر پیشرفت گام‌های بلندتری بردارد و جانمایی خوبی پیدا کند.

وی در ادامه گفت: تبیین مفاهیم نظری در شکل‌گیری نظم جدید جهانی، گفتمان‌سازی و ترویج ادبیات نظم جدید از جمله اهداف این همایش است و محورهای علمی آن هم قرار است بر هشت عنوان قرار گیرد.

احمدی‌مقدم گفت: از جمله این محورها، رویکردهای جدید در شکل‌گیری نظم جدید جهانی، مولفه‌های تاثیرگذار بر آن، موعودگرایی در نظم جدید جهانی و نیز انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و نظم جدید جهانی است. همچنین در کنار مراکز علمی داخلی، ۴۲ مراکز مطالعاتی و دانشگاهی بین‌المللی در فراخوان اعلام آمادگی برای مشارکت کرده‌اند و ممکن است این میزان افزایش هم پیدا کند.

فرمانده دانشگاه دفاع ملی گفت: ۴۲ پیش‌همایش در داخل و ۱۱ مورد در خارج از کشور چه به شکل حضوری و چه به شکل وبیناری در نظر گرفته شده است.

همچنین وی افزود: صدور فراخوان این همایش از ابتدای آذرماه بود و تا ۱۵ دی‌ماه برای دریافت چکیده مقالات مهلت داده شده است. اصل مقالات هم تا ۷ اسفندماه مهلت دریافت دارد و در نهایت، همایش نیز در ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

سردار احمدی‌مقدم گفت: مکان برگزاری همایش در دانشگاه دفاع ملی پیش‌بینی شده و برای برپایی نمایشگاه یا برگزاری نشست‌های تخصصی نیز پیش‌بینی‌‌هایی انجام‌شده که قرار است به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز