خبرگزاری کار ایران

دادستان انتظامی قضات:

جو کاذبی در میان مردم راجع به برخی قضات و قضاوت ناحق وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۸۳۲

مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات و دادستان انتظامی قضات با حضور حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه صبح امروز در محل کاخ دادگستری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در جریان این مراسم، جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور، خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی، کشور، علی صالحی دادستان تهران، حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی معاون پارلمانی قوه قضاییه و جمعی دیگر از مسئولان قضایی حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نیری رئیس سابق دادگاه انتظامی قضات در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات و دادستان انتظامی قضات خطاب به حاضران در جلسه گفت: در تمام مدتی که در خدمت‌تان بودم، جز صمیمیت و همکاری ندیدم.

حجت الاسلام والمسلمین موحد دادستان سابق انتظامی قضات نیز در این جلسه گفت: ۸۶ ماه پیش رویکرد مدیریتی خود را اعلام کردم که گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه می کنم.

وی افزود: بنا بود، استقلال قضایی قضات را حفظ کنیم‌ که در این مدت، به هیچ همکاری نگفتم در مورد فلان پرونده چه کند و در مرحله تحقیق در پرونده اجازه ندادم، کسی دخالت کند.

دادستان سابق انتظامی قضات با بیان اینکه از خدمات قضات خدوم دفاع و تشکر می کنم، گفت: به سفرهای استانی زیادی برای تشویق قضات رفتم. در طول این مدت تلاش کردم حرمت قضات را حفظ کرده و پیشگیری را بر برخورد مقدم بداریم.

 موحد در ادامه افزود: در طول این مدت همکاری همواره سعی کردیم، از میزان ورودی پرونده‌های قضات بکاهیم.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تقویت و گسترش نمایندگی‌ها گفت: در زمان حضور بنده، گاهی در برخی استانها ۱ نفر در نمایندگی دادگاه انتظامی قضات حضور داشت که هم اکنون تعداد نمایندگان در برخی استان‌ها به ۸ نفر رسیده تا نظارت بر قضات بیشتر شود.

دادستان سابق انتظامی قضات تصریح کرد: وقتی برخی اعمال مجرمانه در یکی از قضات مشاهده و دلایل ‌مستندات کافی بود، بدون اغماض با آن فرد برخورد می‌کردیم.

وی گفت: در حمایت از قضات طبق دستورالعمل قوه قضاییه اقدام شد و امسال ۶ هزار و ۵۰۰ کارنامه قضایی برای قضات صادر شد.

 موحد تاکید کرد: امروز ۴ هزار پاسخ استعلام پایه و گروه، تقدیم دادگاه عالی قضات می شود که در افزایش پایه قضات موثر است.

وی تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته، امروز یک مجموعه فعال، پای کار، با روحیه جهادی و با اخلاص در حال کار در مجموعه انتظامی قضات هستند و یکی از بهترین مجموعه های قضایی، دادگاه انتظامی قضات است و حتی یک مورد سوئی نبوده است.

دادستان سابق انتظامی قضات با بیان اینکه در تمام موارد قانون محور بودیم، گفت: در دفاع از قانون هم کوتاه نیامدیم.

وی خاطرنشان کرد: همواره حفظ استقلال قضات را ارزشمند شماردیم و در هفته یک‌روز خاص را برای شنیدن صدای قضات تخصیص دادیم.

موحد گفت: نتایج مذاکرات، جلسات و نشست های قضایی را در اختیار همکاران قضایی کل کشور قرار می‌دهیم و از مراجع کیفری خواهش می کنم اگر پرونده ای برای یک قاضی تشکیل شده، آن را با سرعت رسیدگی کنند.

دادستان سابق انتظامی قضات گفت: انسانها همه دارای روح عدالت خواهی هستند و در پرورش این روحیه، آرای قضات سهم‌ بالایی دارد و امروز رای مستند، مستدل و متقن در پرورش این روح در جامعه موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین قدیانی دادستان انتظامی قضات نیز در این مراسم گفت: این جلسه به عنوان تکریم و بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین نیری تشکیل شده است، در حضور همه مقامات قوه قضاییه از حضور حجت اسلام نیری و مصدق ‌ و سایر همکاران قضایی در دیوان عالی کشور، دادسرا و دادگاه انتظامی قضات تشکر می کنم .

قدیانی گفت: از مرگ به عنوان واقعه ای که از آن می ترسیم، یاد می شود ولی خداوند در قرآن فرموده است: هرکس ارزوی ملاقات و مشاهده و زیارت خدا را دارد، اجل خدا خواهد رسید؛ اگر کسی خود را آماده کرده باشد هیچگاه از مرگ نمی ترسد.

وی افزود: از حسن ظن رئیس قوه قضاییه نسبت به خودم تشکر می کنم و انصافا خود را از اینکه در جایگاه اقای موحدی قرار بگیرم، نمی دانم. برای من اینکه در کجا خدمت کنم، هیچ تفاوتی ندارد و هر ابلاغی که به من بدهند طبق همان کار می کنم و هیچگاه دنبال دریافت پست نبودم.

قدیانی گفت: قضات در جامعه مظلوم هستند، آن هم به خاطر جو کاذبی است که در میان مردم راجع به برخی قضات و قضاوت ناحق وجود دارد.

وی  تاکید کرد: در حرف‌ها و صحبت‌ها باید این باور را در مردم ایجاد کنیم که رسالت قضاوت، فصل خصومت است.

وی با بیان اینکه به استقلال قضا و قاضی کمتر توجه می شود، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در دیداری که روز هفتم‌ تیرماه داشتیم، اشاره داشتند که کار نیروی انتظامی در پرونده ها در زمان تحقیقات است و پس از انجام آن باید کار را به دستگاه قضایی بسپارند.

دادستان انتظامی قضات افزود: نکته دیگر اینکه باید به اتقان آرا خیلی توجه شود. همچنین سعی کنیم دسترسی مردم به ما بیشتر شود و ملاقات‌های مردمی بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز