خبرگزاری کار ایران

تشریح جزئیات نشست مشترک نمایندگان مجلس و مسئولان قوه قضائیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۵۰۶

سخنگوی هیات رئیسه مجلس از جزئیات جلسه غیرعلنی نمایندگان با رئیس و مسئولان قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص نشست مشترک نمایندگان مجلس و مسئولان قوه قضائیه، گفت: هفته بسیج و هفته مجلس را تبریک عرض می‌کنم، امروز در امتداد جلسات مشترکی که فی‌مابین قوا برگزار می‌شود، جلسه مشترکی میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضا را داشتیم که میزبان جلسه مجلس شورای اسلامی بود و این جلسه را در صحن مجلس داشتیم.

وی افزود: بحث‌های خیلی خوبی در این جلسه مطرح شد، از طرف مجلس رؤسای کمیسیون‌های حقوقی قضایی و شوراها و ۵ تن از نمایندگان به قید قرعه مطالبی را مطرح کردند.

موسوی با اشاره به اینکه موضوعات متنوعی مدنظر نمایندگان بود، یادآور شد: به هرحال مردم دغدغه‌های متعددی در ارتباط با قوه قضاییه دارند از جمله اطاله دادرسی یا جرم انگاری و موضوعات دیگری که نمایندگان مجلس دارند و همینطور قضایای اخیر و اعتراضات ماه‌های گذشته که طرح شد.

وی یادآور شد: از مسئولان دستگاه قضایی هم دادستان کل کشور و وزیر دادگستری حضور داشتند و مسائل مربوطه و مشکلاتی که وجود دارد مطرح و مقرر شد که نمایندگانی از قوه قضائیه در ۳۱ استان به مجامع استانی معرفی شوند که این می‌تواند به رفع مشکلاتی که در کار‌ قوه قضائیه وجود دارد و به همکاری نمایندگان مجلس نیاز دارد، کمک کند.

موسوی خاطرنشان کرد: در پایان جلسه هم روسای دو‌قوه مباحثی را مطرح کردند، حجت‌الاسلام  محسنی اژه‌ای ریاست قوه قضائیه مباحثی را طرح کردند که یکی از مهمترین موارد تعامل و همکاری میان دو قوه بود که مورد تاکید نمایندگان و مسئولان قوه قضاییه بود. همچنین در مورد وضعیت قوانین در زمینه مشکلات قوه قضاییه تاکید داشتند که قوانین یا اصلاح شود یا اگر قانون نداریم قانون تصویب شود تا مشکلات برطرف شود.

وی افزود: آن چیزی که درخصوص وقایع و حوادث اخیر بود این بود که قوه قضائیه ورود جدی و همه‌جانبه به تمامی ابعاد وقایع و حوادث داشته و ایشان هم تاکید کردند که قوه قضائیه رعایت عدالت، انصاف و قانون را در اولویت جدی کارها و اقدامات خود خواهد داشت.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: در عین اینکه سرعت دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده‌ها و موضوعات در دستورکار است در عین حال دقت نظر و رعایت کامل قواعد دادرسی در دستورکار خواهد بود تا ان‌شاءالله قصور و تقصیری در مسیر رسیدگی به پرونده‌ها صورت نگیرد.

موسوی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تعطیلی فردا گفت: امیدوارم ان‌شاءالله تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه امشب همانند مسابقه قبلی با نشاط حضور پیدا کرده و پیروز شود. یک خبر و‌ احتمالی مطرح شده است که اگر این اتفاق رقم بخورد، فردا تعطیل اعلام شود، البته تصمیم‌گیری و اعلام این مسأله برعهده دولت است اما اگر پیروزی تیم ملی فوتبال رقم بخورد و دولت چنین تصمیمی اتخاذ کند، طبیعتاً در صورت اعلام تعطیلی فردا از سودی دولت، مجلس شورای اسلامی هم جلسه علنی نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز