خبرگزاری کار ایران

حاتمی در گفت‌وگو با ایلنا:

حل مشکلات کشور پروژه‌ای نیست/ مجلس به‌خوبی به وظایف نظارتی خود در قبال کابینه عمل کرده است/ ترمیم کابینه در دستورکار دولت قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۴۸۴

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مجلس در بعد نظارتی خود براساس وظایف و اختیاراتی که به این قوه داده شده است، دارد به خوبی نظارت را اجرا می‌کند و در وقت لازم سوال‌ها و تذکرات به وزرا و مسئولان در حوزه‌های مختلف داده می‌شود.

حسین حاتمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با «انتقاداتی که چند ماهی است نسبت به عملکرد دولت در برخی حوزه‌ها وجود دارد و این سوال پدید می‌آید که چرا برخورد لازم، تذکر جدی و یا تغییرات انجام نمی‌شود به نوعی که مردم احساس می‌کنند مماشات صورت گرفته است»، گفت: به نظر من مجلس در بعد نظارتی خود براساس وظایف و اختیاراتی که به این قوه داده شده است، دارد به خوبی نظارت را اجرا می‌کند و در وقت لازم سوال‌ها و تذکرات لازم به وزرا و مسئولان در حوزه‌های مختلف داده می‌شود.

وی ادامه داد: منتها حل مسائل و مشکلات کشور بعضاً پروژه‌ای نیست، یعنی این طور نیست که مثلا یک شبه بخواهد اتفاقی رخ دهد و در چشم برهم زدنی مشکلی از مشکلات کشور حل شود. مجلس در این راستا تلاش دارد از ظرفیت‌های نظارتی و قانونگذاری خود استفاده کند.

نماینده مردم کلیبر و خداآفرین با اشاره به عملکرد دولت عنوان کرد: از سوی دیگر دولت هم در مسیری قرار دارد که می‌توان به حل معضلات امیدوار بود و منتظر اتفاقات خوبی در حوزه‌هایی مانند خودرو یا مسکن که مردم در آن مشکلات فراوان دارند، بود.

وی افزود: در بحث مسکن یک مقدار بلاتکلیفی مشهود است اما در بحث خودرو روند کارها و اقدامات دارد به سمت ثبات و تسریع در واگذاری‌ها و افزایش کیفیت‌ها پیش می‌رود. در حوزه مسکن هم به اقدامات جدی‌تر و تذکر جدی به همه دستگاه‌هایی که مسئولیت دارند نیاز است تا همکاری متناسب و بهتری داشته باشند که بحث ساخت مسکن که هم وعده آقای رئیسی و هم قانون مجلس است، بر زمین نماند.

حاتمی در واکنش به این مساله که عده‌ای می‌گویند «برخی انتصابات ناکارآمد بوده‌اند یا برخی افراد ناکارآمد مجددا منصوب شده‌اند لذا نیاز به یک ترمیم جدی در دولت احساس می‌شود»، گفت: ترمیم کابینه و تیم مدیریتی در سطوح مختلف یک بحثی است که باید در دستور کار دولت قرار گیرد. نسبت به دوستانی که با انتظارات بیشتری بر سر کار آمده بودند و احتمالا به خاطر عللی قادر نبودند که عملکرد متناسب با انتظارات و برنامه‌ها را ارائه دهند و انتظارات برآورده نشده است، به نظر من نیاز به ترمیم است.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله شخص آقای رئیسی یک ارزیابی از علمکردها داشته باشند که حتما دارند و اگر مسئولی عملکردی پایین‌تر از شاخص‌ها و انتظارات داشته خودشان اقدام به تغییر و جابه‌جایی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: اهمیت این مساله از این خاطر است که با توجه به روحیات و سوابق کاری آقای رئیسی و همینطور وعده‌های ایشان برای تشکیل یک دولت مردمی، جهادی، انقلابی و پای کار، مردم به این دولت امید بسته‌اند و انتظار حل مشکلات دارند که ان‌شاءالله انتظارات مردم نیز تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز