خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا مطرح کرد:

تاکید ایران بر افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با کاراکاس

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۵۷۹

مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ونزوئلا برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و رامون بلاسکز وزیر حمل و نقل کشور ونزوئلا و وزیر کشاورزی ونزوئلا و دیگر مقامات عالی‌رتبه جمهوری ونزوئلا حضور داشتند، درباره گسترش ارتباطات و مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

در این مراسم، آشتیانی که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا را برعهده دارد، با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست گفت: مناسبات و روابط کلان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ونزوئلا در چارچوب نقشه راه توسعه ۲۰ ساله دو کشور تحت راهبری رؤسای جمهوری دو کشور در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا به‌عنوان دو کشور مستقل و دارای مواضع نزدیک و مشترک در خصوص بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نظیر استقلال‌طلبی، حق تعیین سرنوشت، چندجانبه‌گرایی و لزوم مقابله با تحریم‌های ظالمانه و همچنین توسعه و تعمیق و گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه در تمامی ابعاد علمی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، انرژی و فرهنگی همکاری‌های لازم را دارند.

به گفته وزیر دفاع، جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از میزبانی این رویداد بزرگ اقتصادی، آن را فرصتی برای گسترش روابط راهبردی دو کشور و همچنین گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری در زمینه‌های مختلف میان بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور می‌داند.

آشتیانی افزود: نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور تلاش دارد که با هم‌افزایی، همپوشانی و ایجاد تسریع در توسعه هرچه بیشتر، روند مناسبات تجاری میان دو کشور در بستر دیپلماسی اقتصادی، مزیت‌های راهبردی و تعاملات طرفین را به‌ویژه در مقابله با تحریم‌های ظالمانه افزایش دهد.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم، فناوری و صنعت، در سال ۲۰۲۲ در شهر کاراکاس، امضای تفاهم‌نامه‌های فناورانه متعدد میان طرفین و مبادلات تجاری و اقتصادی فی‌مابین از مهمترین اقدامات به عمل آماده ظرف یک سال گذشته بوده است.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا با اشاره به اهداف و اولویت‌های این کمیسیون اظهار داشت: در دور جدید همکاری‌های طرفین به فعلیت رساندن ظرفیت‌های موجود، تعریف حوزه‌های جدید همکاری، به‌کارگیری ظرفیت شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان در کنار شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و همچنین حضور شرکت‌های موفق ایرانی در ونزوئلا در چارچوب کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت صنعتی، علمی و فناورانه کشور دوست و برادر ونزوئلا و همچنین تلاش و همکاری مشترک برای حضور در بازار منطقه آمریکای لاتین از اهداف این کمیسیون مشترک خواهد بود.

به گفته آشتیانی، ما معتقدیم هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر میان بخش‌های مختلف دو کشور باعث رفع موانع موجود و یافتن راهکار‌هایی مبتنی بر تعمیق روابط خواهد شد و اطمینان داریم با همت و اراده و گسترش همکاری‌ها این کمیسیون به جایگاه ویژه و اثرگذار در مناسبات دو کشور تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز