خبرگزاری کار ایران

بابایی‌ خبر داد؛

مستندسازی و نقشه برداری اراضی کشاورزی برای متقاضیان بدون هزینه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۵۶۱

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر رئیس و مسئولان عالی دستگاه قضایی به استان خراسان جنوبی، به‌ عنوان نماینده رئیس قوه قضائیه به شهرستان سرایان سفر کرد و به مسائل و مشکلات قضایی و اداری و درخواست‌های مردمی رسیدگی کرد.

به گزارش ایلنا، حسن بابایی طی سفر به استان خراسان جنوبی و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، به دادگستری این شهرستان رفت و مسائل و مشکلات قضایی را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

وی در بازدید از بخش‌های مختلف دادگستری و گفت و گو با قضات و کارکنان، با تأکید بر تلاش در جهت مصالحه و جلوگیری از تشکیل پرونده‌های غیرضروری، توصیه های لازم را در این زمینه به قضات و کارکنان به‌ ویژه قضات جوان ارائه کرد

رئیس سازمان ثبت با تأکید بر اهمیت حضور قضات و مدیران دستگاه‌ قضایی در بین مردم به ویژه در مساجد و رسیدگی به درخواست‌های آنها، گفت: ریاست دستگاه‌ قضایی همواره‌ تأکید دارند که در قوه قضائیه باید خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم چرا که این دستگاه ملجاء و پناه‌ مردم است.

معاون رئیس قوه قضائیه همچنین در شورای اداری شهرستان سرایان، با اشاره به اقدامات جهادی سازمان ثبت در اجرای کامل حدنگاری به ویژه حدنگاری اراضی کشاورزی به‌ عنوان‌ اولویت اصلی فعالیت های سال جاری در این سازمان، افزود: با توجه‌ به‌ تقاضا محور بودن این طرح، برنامه های تشویقی از جمله رایگان بودن مستندسازی اراضی کشاورزی برای متقاضیان و تقبل هزینه‌های این بخش از سوی سازمان ثبت انجام‌ گرفته است.

وی از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خواست که تمام تلاش در جهت اجرای کاداستر اراضی کشاورزی استان تا پایان سال اقدام و در صورت نیاز، سازمان ثبت اعتبار خاصی را برای  این مهم به ثبت استان اختصاص خواهد داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: مسئولین این شهرستان باید با همکاری و اقدامات مشترک، همه تلاش خود را در جهت بالفعل کردن پتانسیل های بسیار زیاد این شهرستان در زمینه سازی‌های لازم جهت سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار فراهم کنند و در این راستا از تمامی ظرفیتها و حمایت‌های سازمان ثبت نیز برخوردار خواهند بود.

وی همچنین از ادارات منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و جهادکشاورزی نیز خواست تا با تعامل و همکاری جدی در جهت تثبیت‌ تمامی مالکیت‌ها و اجرای کامل حدنگاری در شهرستان سرایان به‌ میدان بیایند و با سازمان ثبت همکاری‌های لازم را به عمل آورند.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند اقدامات و مقابله های دشمنان با انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب تا به امروز، آخرین حربه آنان را انجام جنگی ترکیبی بر علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: رشادت‌ها و شهادت‌ طلبی های بهترین جوانان و فرماندهان کشورمان در برابر زیاده خواهی ها و توطئه دشمنان باعث یأس و نا امیدی دشمنان در ضربه‌ زدن به این انقلاب شده و این بار با اتحادی همه جانبه و با بهره گیری از تمام ظرفیتهای سخت و نرم به مقابله جدی با کشورمان برخاستند.

وی ادامه داد: کشف محموله‌های متعدد قاچاق سلاح، اقدام تروریستی به ویژه در حرم شاهچراغ در شیراز، تحریف برداشتن حجاب بانوان و اقدامات متعدد سخت و نرم دیگر نشان از این دارد که دشمن در این برحه تمام توان خود را برای شکست این انقلاب به کار گرفته و به خوبی می داند که اگر این بار نیز نتیجه نگیرد باید جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک ابر قدرت جهانی بپذیرد که به فضل خداوند این گونه نیز خواهد شد چرا که این انقلاب باید به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) متصل شود.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز تمامی کشورهای اروپایی از این جریان معاند شیطانی اعلام حمایت کرده اند، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران از دریای سرخ و دریای مدیترانه با قدرت حضور دارد و انقلاب ما به برکت خون هزاران شهید، یک انقلاب جهانی شده است.

وی افزود: روسیه به عنوان یکی از قطب‌های نظامی امروز از نظام جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک می‌کند و با اقتدار به مرحله‌ای رسیدیم که موشک‌های قاره پیما تولید می‌کنیم.

بابایی خاطرنشان کرد: بررسی اقدامات دشمن نشان می‌دهد همان سناریویی که در سوریه اجرا شد را برای اجرا در کشورمان در سرمی پروراند و با کشته سازی‌ها و مسلح کردن عده ای فریب خورده سعی در تشدید ناآرامی‌های داشته اند که خوشبختانه تا به اینجا نیز شکست خورده‌اند و این انقلاب به برکت خون‌های ریخته شده‌ و بینش و بصیرت مردم فهیم همچنان پرتوان پیش خواهد رفت و بدون شک معدود افرادی که به مامور زخمی نیروی انتظامی که‌ توان دفاع از خود را نیز ندارد با سنگ و آجر حمله می‌کنند، از جنس مردم و فرزندان ایران  نیستند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین و وظیفه مدیران در آگاهی سازی کارکنان، از آنها خواست با برگزاری جلسات مختلف ابعاد نقشه‌ های دشمن و خواب و خیال آنان برای تضعیف این کشور را تبیین کنند.

در ابتدای این مراسم، مدیر کل ثبت استان و فرماندار، رئیس دادگستری و امام جمعه این شهرستان نیز با ارائه گزارش از مسائل و مشکلات این شهرستان، درخواست ها و نیازمندی های شهرستان سرایان را مطرح و خواستار حمایت‌های جدی دستگاه‌های قضایی جهت رفع مسائل و مشکلات سرایان شدند. در این مراسم همچنین اسناد اراضی کشاورزی و روستایی به ده نفر از مردم این شهرستان اهدا شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این سفر مأموریتی که به نمایندگی از رئیس قوه قضائیه به این شهرستان صورت گرفت همچنین از اداره ثبت اسناد و املاک و تعدادی از کارخانه های تعطیل شده و در آستانه تعطیلی در شهرک صنعتی سرایان بازدید و ضمن بررسی مشکلات نسبت به ارائه گزارش و طرح مسائل و مشکلات موجود در شورای عالی قوه‌ قضائیه و بهره‌گیری از ظرفیتهای این قوه قول مساعد داد.

وی همچنین به صورت مستقیم به درخواست های مردمی این شهرستان رسیدگی کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز