خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

گفتمان مقاومت ملت ایران برگرفته از فرهنگ عاشورا است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۳۶۶

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز گفتمان مقاومت در جهان اسلام، گفتمان تاریخ ساز و رهایی بخش تلقی می‌شود و موسسات مطالعات راهبردی غربی هم به آن توجه کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، سردار غلامرضا سلیمانی امروز ۱۹ آبان ماه در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه ملی تاب دفاع مقدس در مجتمع امام خمینی(ره) قم یکی از الزامات پیروزی یک ملت در رویارویی‌های پرچالش را  روحیه مقاومت ذکر کرد و گفت:روحیه مقاومت ترجمان دیگری دارد، درست است ملت ما فرزند عاشوراست ولی با تمرکز بر روحیه مقاومت دیگر قرار نیست عاشورای ۶۱ هجری قمری رقم‌ بخورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: همانطور که دفاع مقدس ملت بزرگ ایران برگرفته از تعالیم مکتب عاشورا بود از دل آن گفتمان مقاومت خلق شد. در گام دوم انقلاب اسلامی با توجه به این که در اولین سال قرن جدید قرار داریم فتوحات اسلامی در این قرن زیر چتر گفتمان مقاومت ایجاد می‌شود و این رویداد بزرگ فرهنگی و برگزاری این نمایشگاه پر محتوا، وجه برجسته، منبع جوشان و ترویج دهنده گفتمان انقلاب است.

سلیمانی اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه‌های مسوول در زمینه کتاب و به صورت مردم پایه نقشه راهی تدارک دیده‌ایم که طبق آن با ناشران کتاب به مشورت گذاشته می‌شود تا در مسیر ۱۰ ساله در قالب دو برنامه پنج ساله بتوانیم گامی بلند را در گام دوم انقلاب در خصوص کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومت و پایداری برداریم.

وی تاکید کرد: جهاد فرهنگی و تولید قدرت نرم یکی از برجسته‌ترین مجاهدت‌های اندیشمندان حوزه کتاب است که باید به آن افتخار کنند و اقبال مردم به نوشته‌ها و انتشارات مربوط به انقلاب و دفاع مقدس ستودنی است.

گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس امروز با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در قم افتتاح شد.

این نمایشگاه به مدت یک هفته در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم پذیرای علاقه‌مندان به کتاب است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز