خبرگزاری کار ایران

مخبر در آیین تکریم و معارفه معاون سابق و جدید اجرایی رییس‌جمهور:

کشور آماده جهش جدی در همه ابعاد است/ اعتماد مردم به حاکمیت برای حل مشکلات کشور حائز اهمیت اساسی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۷۹۵

آیین تکریم و معارفه معاون سابق و جدید اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری صبح امروز(یکشنبه) با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که رییس دفتر رییس جمهور و شماری از مقامات و معاونین نهاد ریاست جمهوری حضور داشتند، محمد مخبر، گفت: امروز کشور آماده جهش جدی در همه ابعاد است و در مباحث امنیتی، دیپلماسی و سیاسی به نقطه ای از بازدارندگی رسیده ایم که هیچ کشوری جرأت رویارویی با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به رجزخوانی های رییس جمهور آمریکا تصریح کرد: کشور به مرحله ای رسیده است که هیچ گزینه نظامی نه روی میز و نه زیر میز دشمن قرار ندارد و قدرت های جهانی قادر نیستند هیچ تصمیمی در منطقه اتخاذ کنند جز اینکه نظر جمهوری اسلامی را گرفته باشند.

مخبر خاطرنشان کرد: علیرغم پیشرفت های همه جانبه علمی و صنعتی و با وجود امکانات طبیعی و خدادادی هنوز به نقطه مطلوبی در زمینه اقتصادی نرسیدیم، اما دولت سیزدهم گام های بلندی در سرمایه گذاری های جدید برداشته و با دستور رییس جمهور برای تعریف پروژه های جدید و اجرای طرح های عمرانی و زیرساختی منابع قابل توجهی اختصاص داده شده که تمامی این طرح ها در حال آماده سازی و یا آغاز عملیات اجرایی است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به مزیت های کشور در بخش ترانزیت تأکید کرد: در سفر به روسیه تمام نخست وزیران کشورهای حاشیه دریای خزر به دنبال انجام مذاکرات و توافقات با جمهوری اسلامی در زمینه ترانزیت و حمل کالا و مسافر بودند.

مخبر ادامه داد: می توان با اتصال ۱۷۰ کیلومتر مسیر ریلی به آستارا و ۲۰ کیلومتر به بصره تا کشورهای حوزه اسکاندیناوی و دریای مدیترانه برای حمل کالا و بار و مسافر در منطقه دسترسی های لازم و سریع فراهم کنیم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه بهره گیری از امکانات، سرمایه و مدیریت مردم از رسالت های جدی مدیران دولت سیزدهم برای پیشرفت و آبادانی کشور است، گفت: دولت باید بستر و زمینه های لازم برای حضور و مشارکت مردم را فراهم کند و اگر مردم به میدان پیشرفت کشور بیایند مشکلات کشور در ظرف مدت بسیار کوتاهی قابل حل است.

مخبر تصریح کرد: در فعالیت های اقتصادی همواره دو محدودیت مدیریت و منابع وجود دارد که قطعاً حضور مردم می تواند این محدودیت ها را تبدیل به فرصت و حل مشکلات کند.

وی با تأکید بر اینکه اعتماد مردم به حاکمیت برای حل مشکلات کشور حائز اهمیت اساسی است، خاطرنشان کرد: با همت و عزم بلند تمام ارکان و قوای کشور می توانیم به مرحله ای از شکوفایی و اقتدار برسیم که دشمن حتی فکر تقابل نظامی و اقتصادی با جمهوری اسلامی را در ذهن نپروراند.

معاون اول رییس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از خدمات سید صولت مرتضوی در طول خدمت رسانی در معاونت اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، گفت: معاونت اجرایی از مسئولیت هایی است که حجم بالایی از مدیریت کارمندان دولت و ارتباط با آحاد مردم در سراسر کشور را به عهده دارد و از ویژگی های اصلی پذیرش این مسئولیت تواضع، فعالیت شبانه روزی و پیگیری مستمر مصوبات سفرهای استانی است.

مخبر با اشاره به سفر روز گذشته خود به منطقه محروم بشاگرد، گفت: گام دوم پشت سر گذاشتن محرومیت این منطقه آغاز شده و مصوبات حل مشکلات بشاگرد به گونه ای تنظیم و اجرا شده که با اجرایی شدن آنها علاوه بر رفع محرومیت، این منطقه به یک نقطه قابل قبول و برخوردار خواهد رسید.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه مصوبات سفرهای استانی دولت سیزدهم کاملاً هوشمندانه و با رفع نیازها و تقاضاهای مردم هر منطقه تهیه شده است، گفت: اگر این مصوبات سفرهای استانی به خوبی اجرایی شود چهره کشور از لحاظ رفع محرومیت و پیشرفت و آبادانی کاملاً تغییر خواهد کرد.

سید صولت مرتضوی نیز در این مراسم با اشاره به ۳۱ سفر برنامه ریزی شده استانی و چندین سفر پروژه ای با محوریت رییس جمهور در دولت سیزدهم تاکنون گفت: توانستیم خدمت رسانی را از پاستور به دورترین نقاط کشور ببریم و ارتباط چهره به چهره رییس جمهور با مردم همواره بدون تکلف و در سخت ترین شرایط آب و هوایی انجام شد.

وی مسأله شناسی در سفرها و نگاه نافذ رییس جمهور و دولت را از ویژگی های مهم سفرهای استانی دولت سیزدهم برشرد و گفت: در این سفرها تعداد بالایی از مشکلات و مسائل هر استان شناسایی و دستورات لازم برای پیگیری و اجرا به بهترین نحو صادر شده است تا جایی که تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه فعال به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است.

وی همچنین به دستورات و تاکیدات معاون اول رییس جمهور در پیگیری مصوبات سفرهای استانی اشاره کرد و ادامه داد: در دور دوم سفرهای استانی علاوه بر پیگیری باید به حل مشکلات فرهنگی، ازدواج و معیشت مردم توجه شود.

محسن منصوری نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه سفرهای استانی دولت سیزدهم یک خلق حماسه و راه میانبر خدمت رسانی به مردم است، گفت: مصوبات این سفرها از جنس سیاست گذاری و اقتصادی بود و باید در طراحی دور دوم سفرهای استانی از طرح مسأله و برنامه ریزی تا اجرا مردم و بخش خصوصی درگیر شوند.

وی تقویت سرمایه اجتماعی را یکی از مأموریت های اساسی و مهم دولت سیزدهم دانست و گفت: تقویت سرمایه اجتماعی از مهمترین برنامه ها و اهداف معاونت اجرایی ریاست جمهوری خواهد بود و باید در نهاد ریاست جمهوری که نماد تبلور موضوعات اداری و اجرایی کشور محسوب می شود به گونه ای عمل شود تا تصمیمات در این نهاد مهم در حلقه های مختلف زنجیره اجرایی کشور راهگشا باشد.

مخبر در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از تلاش های صادقانه و خدمات ارزنده دکتر مرتضوی در دوران تصدی مسئولیت معاونت اجرایی رییس جمهور تجلیل ‌کرد.

همچنین در ادامه معاون اول رییس جمهور حکم انتصاب محسن منصوری به عنوان معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری را به وی اعطا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز