خبرگزاری کار ایران

در دیدار خزعلی با نائب رییس گروه دوستی پارلمان سوریه و ایران مطرح شد؛

آموزش قوی‌ترین سلاح توانمندسازی زنان/ آمادگی ایران برای اشتراک‌گذاری تجارب مقابله باپدیده سالمندی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۷۱۵

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با نائب رئیس گروه دوستی پارلمان سوریه و ایران دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در آغاز این دیدار، فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس شورای اسلامی، ضمن پاسداشت نام و یاد حافظ اسد، رئیس‌جمهور پیشین سوریه به تشریح روند فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی در موضوع گروه دوستی مشترک فیمابین دو کشور پرداخت. 

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به عنوان راهکار مبارزه با تهدید نسل در کشور از معاونت امور زنان و خانواده به عنوان نهاد مجری این قانون قدردانی کرد و اظهار داشت: در صورت تمایل دولت سوریه آماده هستیم تجارب موفق کشورمان در مقابله با پدیده سالمندی را به اشتراک بگذاریم.

در ادامه، انسیه خزعلی ضمن معرفی معاونت امور زنان، به تشریح برنامه‌ها و اقدامات این نهاد به عنوان متولی امور زنان و خانواده در کشور پرداخت و به سیاست خانواده محوری دولت سیزدهم و موضوع توانمندسازی زنان بالاخص در مقوله کار آفرینی و اشتغال و حمایت از حضور بانوان در فعالیت‌های علمی و پژوهشی و دستاوردهای کشورمان در حوزه زنان و خانواده اشاره کرد. 

گفتنی است، معاون رئیس‌جمهور ضمن بیان سوابق تعاملات فیمابین، گسترش تعاملات دو جانبه با توجه به اشتراکات فرهنگی طرفین را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه، هیفا جمعه، نایب رئیس گروه دوستی سوریه و ایران که به میزبانی مجلس شورای اسلامی در رأس هیاتی بلند پایه به ایران سفر کرده است، ضمن قدردانی از حسن میزبانی و مهمان نوازی کشورمان، جنگ ده ساله کشورش را عامل مقاومتر شدن زنان سوریه دانست.

وی آموزش و سوادآموزی را قوی‌ترین سلاح برای توانمندسازی زنان نامید و حمایت دولت و مجلس سوریه را از این امر جدی و همه جانبه دانست. 

نایب رئیس گروه دوستی سوریه و ایران ادامه داد: ما دست همکاری همه‌جانبه در موضوع زن و خانواده را با جمهوری اسلامی ایران به گرمی می‌فشاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز