خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتای سوری خبر داد:

هیأت ایرانی طی روزهای آینده عازم وین خواهد شد/ برگزاری کمیسیون عالی مشترک ایران و سوریه در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۶۵۳

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: درخصوص شروع گفت‌وگوها و تقویت همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی روزهای آینده هیأتی از ایران به وین اعزام خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که امروز چهارشنبه ۱۱ آبان میزبان «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه بود پس از دیدار و گفت‌وگو با همتای سوری خود در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی در ابتدا ضمن خیرمقدم به وزیر خارجه سوریه گفت: گفت‌وگوهای متنوعی را در خصوص پیگیری همکاری‌ها و مناسبات دوجانبه به ویژه درباره همکاری‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری داشتیم.

وی افزود: در مقایسه با یک سال گذشته حجم تبادل تجاری دو کشور افزایش قابل توجهی داشته است. رفت و آمد هیأت‌های تجاری و اقتصادی در بخش خصوصی به صورت ویژه چشمگیر است.

امیرعبداللهیان با اشاره به مواضع میان دو کشور عنوان کرد: ایران در عرصه های منطقه‌ای و بین‌المللی در هماهنگی با سوریه از مواضع مشترکی برخوردار است. درباره روان سازی همکاری‌های تجاری واقتصادی مشورت کردیم.

وی ادامه داد: بر اساس مذاکرات انجام شده توافق داریم که در آینده نزدیک کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را با حضور نخست وزیر سوریه و میزبانی مخبر معاون اول رئیس جمهور در تهران برگزار کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین درخصوص گفت‌وگو و همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ما درخصوص شروع گفت‌وگوها و تقویت همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی روزهای آینده هیأتی از ایران به وین اعزام خواهیم کرد. بین آقای اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و رافائل گروسی مدیرکل آژانس اتفاق نظر وجود دارد و امیدواریم آژانس با تمرکز بر نگاه فنی براساس آنچه با هم در روزهای گذشته توافق کرده‌ایم نسبت به حل و فصل برخی از اتهامات مورد نظر آژانس و مطرح شده توسط آژانس علیه ایران بتوانیم از این مرحله از مسیر همکاری‌‌های فنی عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به موازات این اقدام در خصوص رسیدن به گام‌های نهایی توافق به رغم برخی اظهارات متناقض مقامات آمریکایی تبادل پیام‌ها ادامه دارد و نسبت به باز تنظیم جدول زمانبندی در چارچوب گفت‌وگوهای وین تبادل پیام‌ها از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا جریان دارد.

امیرعبداللهیان در پایان ابراز داشت: تا دقایقی دیگر با بورل تماس خواهم داشت و درباره آخرین هماهنگی‌ها گفت‌وگو خواهم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز