خبرگزاری کار ایران

فیصل مقداد در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان:

حامی موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۶۵۱

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: جمهوری عربی سوریه به روابط برادرانه و دوستانه با دولت جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند و خوشحالیم اقدامات دشمن با توجه به سیاست‌های مالی و رسانه‌ای آنان ناکام ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه بعد از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران گفت: خوشحالم در تهران حضور دارم و امروز به تهران آمدم تا گفت‌وگوهای بین دو کشور در تهران و دمشق را آنچان که در گذشته انجام شده بود، همچنان ادامه دهیم.  

مقداد ادامه داد: در این سفر تاکید کردم که سوریه در برابر ملت ایران خواهد ایستاد و تخاصم آمریکا علیه ایران را محکوم می‌کند.

وی افزود: از این فرصت استفاده می‌کنم و اعلام می‌کنم جمهوری عربی سوریه به روابط برادرانه و دوستانه با دولت جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند و خوشحالیم اقدامات دشمن با توجه به سیاست‌های مالی و رسانه‌ای آنان ناکام ماند.

وزیر خارجه سوریه گفت: اراده ملت ایران این است که در کنار دولت و حاکمیت آن ایستاده و اجازه ندهد که تروریستی وارد این کشور شود. ما در سوریه در گذشته این موضوعات را دیدیم و اقداماتی که علیه سوریه انجام دادند را خواستند علیه ایران انجام دهند اما انقلاب اسلامی به پیروزی‌ها و دستاوردهای خود ادامه خواهد داد.

فیصل مقداد افزود: ما در این دیدار درباره روابط دو جانبه و توسعه این روابط صحبت کردیم. توسعه این روابط تا به امروز ادامه داشته است و کسانی که به دنبال تضییع این روابط هستند شکست خواهند خورد. 

وزیر خارجه سوریه ادامه داد: ما حامی موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای هستیم. ایران در طول مذاکرات صادق بوده و امیدواریم این مذاکرات به موفقیت برسد.

وی تصریح کرد: در جریان سفر امروز با آقای رییسی دیدار داشتیم که گفتگوهای خوب و مناسبی داشتیم که درباره روابط دو کشور و همچنین شرایط منطقه و کشورهای در حال توسعه انجام دادیم. ‌

وزیر خارجه سوریه گفت: جهان با یک بحران واقعی روبرو است این بحران به نقش غربی‌ها در بحرانی کردن فضای بین‌المللی برمی‌گردد. شاهد بودیم طرح انتقال گندم مورد توافق قرار گرفت به نحوی اجرا شد که به نفع غربی‌‌ها باشد. ما در سوریه با بحران غذا و انرژی روبرو هستیم. آمریکا شرق سوریه  را اشغال کرده و از تروریست‌ها حمایت می‌کند ولی این تنها اقدامات غیرانسانی آمریکا نیست. آنها نفت و گندم سوریه را غارت و به ترکیه و دیگر کشورها صادر می‌کنند در حالی که ملت سوریه باید با سرما دست و پنجه نرم کند و سوختی برای خودروها نداشته باشد. از ایران تشکر می‌کنم. سوریه پنج میلیون گندم را سالانه تولید می‌کرد الان آمریکا و اذنابش بیشتر گندم ما را غارت می‌کنند و گندم برای تامین نیازهای غذایی نداریم. 

وی در پایان تصریح کرد: برعکس غربی‌ها که تلاش می‌‌کنند ملت سوریه را گرسنه نگهدارند. دنیا نباید به وعده غربی‌ها توجه کند و به دنبال کمک غربی‌ها برای سیر کردن ملت‌ها نباید باشند چون هدف غربی‌ها گرسنه نگهداشتن ملت‌ها هستند. عامل این بحران، غربی‌ها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز