خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس‌جمهور مطرح کرد؛

لزوم منع ورود نیروهای امنیتی به محیط دانشگاه‌/ پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۴۱۳

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم منع ورود نیروهای امنیتی به محیط دانشگاه‌ بر ادامه پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی از نهادهای مسئول تاکید و اعلام کرد که معاونت حقوقی تمام ظرفیت‌های خود را برای حل و فصل مشکلات در حد توان و اختیارات خود به کار می‌برد.

به گزارش ایلنا، در دیدار محمد دهقان با جمعی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان دانشگاه‌های تهران که با حضور حدود ۵۰ نفر از دانشجویان بیش از ۴ ساعت به طول انجامید، ۲۵ دانشجو به بیان دغدغه‌ها و روایت‌های خود از اوضاع دانشگاه پرداختند.

لزوم نگاه فرهنگی به دانشگاه به جای نگاه امنیتی، توجه به کرسی‌های آزاداندیشی و ایجاد زمینه گفت‌وگو میان طیف‌های مختلف دانشجویی، حضور مسئولان در دانشگاه‌ها و گفت‌وگوی مستقیم با دانشجویان و نیز ضعف مدیران دانشگاهی در مدیریت بحران، پاسخگوکردن مسئولان دانشگاهی در قبال حوادث، منع حضور نیروهای امنیتی در دانشگاه‌ها و پرهیز از دخالت آنها در تجمعات دانشجویی درون دانشگاه،  عدم تلاش برای سیاست‌زدایی از دانشگاه‌ها، به‌کارگیری ظرفیت‌های دانشگاهی در حکمرانی، تاکید بر اجرای اصول قانون اساسی خصوصا اصل بیست و هفتم و آسان‌کردن فرایند تاسیس تشکل‌های دانشجویی جدید از مهمترین مسائل مطروحه توسط نمایندگان تشکل‌های دانشجویی بود.

در ادامه، گروهی از دانشجویان بازداشتی و آزاد شده در حوادث هفته‌های اخیر به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. برخوردهای نامناسب حراست با دانشجویان، تعیین وثایق سنگین برای برخی از دانشجویان بازداشتی و لزوم رعایت قانون آیین دادرسی کیفری در احضارها و ابلاغ‌ها و رعایت آیین‌نامه و شیوه‌نامه‌های کمیته انضباطی از مسائل مطروحه توسط این دانشجویان بود.

در این دیدار، معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دانشجویان نخبگان جامعه‌اند که قدرت نمایندگی مردم و  تاثیرگذاری بر حاکمیت و مسئولان را دارا هستند، گفت: باید از این قدرت و توان صیانت کرد. وقتی در محیط فتنه‌گون مرزبندی میان دانشجویان و کسانی که اقدام به رفتار ساختارشکنانه و تخریبگرانه دارند صورت نگیرد لاجرم فضا امنیتی می‌شود.

وی با ابراز تاسف از لطمات وارده به امنیت کشور اظهار داشت: جان و امنیت همه افراد و جوانان کشور برای ما مهم است، چه افسر نیروی انتظامی که توسط اغتشاشگران صدمه دیده یا شهید شده است و چه آن عزیز بسیجی که با چاقو و اسلحه مزدوران بیگانه زخمی شده یا به شهادت رسیده است و چه آن جوانی که در اثر هیجانات به خیابان آمده و صدمه دیده است، همه‌اش موجب تاسف است.

وی ادامه داد: وقتی حصار امنیتی مخدوش می‌شود دشمنان کشور حداکثر استفاده را از این فضا خواهند کرد. نظام جمهوری اسلامی ایران از استحکامی برخوردار است که با این حوادث و دشمنی‌ها به لرزه در نمی‌آید و خدای ناکرده اگر روزی هم این نظام، دچار حادثه شود بدیل این نظام جریان خونریز داعش و جریان منافقین جنایتکار هستند که هیچ ایرانی باشرف حاضر نیست تن به این ذلّت دهد.

در این دیدار، سید احمد حبیب‌نژاد معاون قانون اساسی معاونت حقوقی نیز با تاکید بر پیگیری حوادث اخیر از منظر حقوقی در معاونت قانون اساسی، بر استمرار این نشست‌ها با حضور مسئولان مربوطه و تلاش در جهت اصلاح برخی هنجارهای قانونی و مقرراتی تاکید کرد.

در این جلسه نمایندگانی از  انجمن اسلامی مستقل، جنبش‌ عدالت‌خواه دانشجویی، بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشگاه تهران و همچنین دانشجویانی از دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، علم و صنعت، صنعتی شریف، دانشکدگان فارابی، امام صادق (ع) و دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز