خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای اوکراینی:

اوکراین تحت تاثیر برخی سیاستمداران تندروی اروپا قرار نگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۶۰۷

وزیر امور خارجه تاکید کرد: اوکراین بهتر است مراقب باشد که تحت تاثیر برخی سیاستمداران تندروی اروپا قرار نگیرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین امشب تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. 

در این در گفت‌وگو، در مورد آخرین تحولات مربوط به بحران اوکراین و موضوعات دوجانبه تبادل نظر به عمل آمد.

امیرعبداللهیان درخصوص ادعاهای مطرح شده در خصوص استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، ضمن رد قوی این ادعا گفت: جمهوری اسلامی ایران تجربه جنگ تحمیلی هشت ساله را پشت سر گذاشته و از این رو مخالف جنگ در اوکراین، یمن و… است. 

وی ادامه داد: ما با روسیه روابطی خوب داریم و از گذشته همکاری دفاعی داشته‌ایم، اما سیاست ما در قبال جنگ اوکراین، احترام به تمامیت ارضی کشورها، عدم ارسال سلاح به طرفین درگیر، توقف جنگ و پایان دادن به آوارگی مردم است.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن و مبتنی بر استاندارد واحد و مخالفت با جنگ است، اظهار داشت: ما برای برگزاری جلسات فنی با حضور کارشناسان نظامی بین دو کشور بدون نیاز به هرگونه واسطه آمادگی داریم.

امیرعبداللهیان با بی اساس خواندن اظهارات برخی مقامات غربی با اشاره به تلاش‌های مکرر ایران برای کمک به برقراری آتش بس تصریح کرد: ما آماده کمک به برقراری آتش بس هستیم.

وی افزود: معتقدم اوکراین بهتر است مراقب باشد که تحت تاثیر برخی سیاستمداران تندروی اروپا قرار نگیرد. 

دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن تقدیر از موضع جمهوری اسلامی ایران بر تاکید در عدم ارسال سلاح برای بکارگیری در جنگ علیه اوکراین خاطرنشان کرد: گفت‌وگوی هیأت فنی نظامی دو کشور دارای اهمیت است.

وی با اشاره به استقلال اوکراین در مناسبات خارجی ابراز داشت: ما تحت تاثیر دیگران عمل نمی‌کنیم. 

وزیر امور خارجه اوکراین ضمن تشریح آثار جنگ بر کشورش بیان کرد: طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی برای امنیت و فعالیت سفارتخانه اهتمام لازم را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز