خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای اوکراینی مطرح کرد:

رد اتهامات اخیر آمریکا علیه ایران مبنی بر ارسال پهپاد به روسیه برای بکارگیری در جنگ علیه اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۹۴۷

وزیر امور خارجه ضمن رد اتهامات بی پایه و اساس اخیر مشاور امنیت ملی آمریکا علیه ایران مبنی بر ارسال پهپاد ایرانی به روسیه برای به کارگیری در جنگ علیه اوکراین، طرح این گونه ادعاها را هم زمان با سفر بایدن به سرزمین های فلسطین اشغالی، در راستای اهداف و اغراض سیاسی خاص خواند.

به گزارش ایلنا، در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، طرفین در مورد روابط دوجانبه و برخی موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله بحران اوکراین گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با جنگ تاکید کرد و گفت: همانطور که از ابتدای بحران اعلام کرده‌ایم، ما مخالف جنگ در افغانستان، یمن، فلسطین و از جمله اوکراین هستیم.

وی ادامه داد: سیاست اِعمالی ما نیز منطبق بر همین اصل بوده و مخالف هر گونه اقدامی که منجر به ادامه و تشدید درگیری ها شود، هستیم.

وزیر امور خارجه ضمن رد اتهامات بی پایه و اساس اخیر مشاور امنیت ملی آمریکا علیه ایران مبنی بر ارسال پهپاد ایرانی به روسیه برای به کارگیری در جنگ علیه اوکراین، طرح این گونه ادعاها را هم زمان با سفر بایدن به سرزمین های فلسطین اشغالی، در راستای اهداف و اغراض سیاسی خاص خواند.

به گفته امیرعبداللهیان، موضع اصولی و صریح جمهوری اسلامی در مخالفت با جنگ و حمایت از توقف جنگ، همانند رویکرد دوگانه برخی کشورهای غربی مبتنی بر استاندارد دوگانه نیست.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کماکان به تلاش و مساعی جمیله خود در جهت پایان دادن به جنگ و حل سیاسی بحران اوکراین ادامه می دهد، اظهار داشت: تهران آماده توسعه و گسترش همه جانبه روابط از جمله در عرصه های اقتصادی و کشاورزی با کی‌یف است.  

دمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت با جنگ، تصریح کرد: ما تداوم ارتباط وزرای امور خارجه ایران و اوکراین را که حتی در روزهای سخت آغاز جنگ برقرار شد، بسیار ارزشمند می دانیم.

وی اضافه کرد: با شما موافقم که نباید اجازه دهیم اتهامات دیگران، روابط دوستانه کی‌یف و تهران را خدشه دار سازد.

وزیر امور خارجه اوکراین با اعلام آمادگی برای گسترش همه جانبه روابط فیمابین، آمادگی کی‌یف برای گشودن فصلی نوین از روابط با تهران را اعلام کرد.

کولبا ضمن تبیین آخرین وضعیت جنگ در کشورش، از تلاش های تهران برای کمک به برقرای آتش بس و تمرکز بر راه حل سیاسی تشکر کرد. 

وزیر امور خارجه اوکراین از امیرعبداللهیان جهت سفر به این کشور دعوت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز