خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه در نشست با سرمایه‌گذاران ایتالیایی:

اولویت سیاست خارجی ایران در اروپا، بر کار با ایتالیا متمرکز است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۵۳۹

وزیر امور خارجه تاکید کرد:‌ اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی در اروپا، بر کار با ایتالیا متمرکز است و با توجه به اینکه اقتصاد دو کشور مکمل است، زمینه‌های فراوانی برای همکاری‌های مشترک وجود دارد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در ادامه برنامه سفر به ایتالیا، عصر امروز، با بخشی از سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه طی سخنانی، ضمن اشاره به قدمت ۱۶۰ ساله روابط دو کشور، گفت: اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی در اروپا، بر کار با ایتالیا متمرکز است و با توجه به اینکه اقتصاد دو کشور مکمل است، زمینه‌های فراوانی برای همکاری‌های مشترک وجود دارد.

وی با اشاره به بحران کرونا و جنگ اوکراین، دو مساله مهم امنیت غذایی و امنیت انرژی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با فعال کردن مسیر ترانزیت شمال - جنوب و شرق - غرب، به دنبال کمک به حل بحران‌های موجود است.

امیرعبداللهیان بر اجرای موافقت‌نامه‌های دو کشور تاکید و با اشاره به فعال شدن پرواز مستقیم تهران - رم طی هفته جاری، نسبت به افزایش این پروازها ابراز امیدواری کرد.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای در وین، تضمین انتفاع جمهوری اسلامی از منافع برجام را دارای اهمیت خواند.

در این جلسه همچنین زامپینی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایتالیا و ایران در سخنانی با اشاره به اشتیاق فعالان اقتصادی ایتالیا برای همکاری با ایران، خواستار رفع موانع موجود در این مسیر شد.

گفتنی است این نشست با همکاری اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز