خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با فرستاده ویژه نخست‌وزیر پاکستان مطرح شد:

اعلام آمادگی ایران برای برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۲۵۴

وزیر امور خارجه در دیدار با فرستاده ویژه نخست‌وزیر پاکستان از اعلام آمادگی ایران برای برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه همسایگان افغانستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد صادق خان، فرستاده ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور افغانستان که جهت رایزنی درباره تحولات افغانستان به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم سید ابراهیم رئیسی به رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پاکستان و سلام‌های خود به بلاول بوتو، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان، روابط دو کشور همسایه را ممتاز توصیف کرد و بر گسترش همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه‌ها خصوصا امنیت منطقه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، آمادگی ایران را برای همکاری‌هایی که موجب تقویت امنیت منطقه می‌شود، اعلام کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به حضور بیش از چهار و نیم میلیون نفر از اتباع افغانستان در ایران که بیش از یک و نیم میلیون نفر از آنان بعد از تحولات سال گذشته افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان در این کشور به ایران وارد شده‌اند، از صلح و ثبات در افغانستان که موجب بازگشت آورگان به کشور خود می‌شود، حمایت کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامی ظرفیت‌های خود برای برقراری صلح و آرامش در افغانستان و رفاه مردم این کشور استفاده می‌کند.

وزیر امور خارجه با اشاره با برگزاری نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان که سال گذشته در همین ایام در تهران برگزار شده بود، اظهار داشت: پیگیری اجرایی شدن مصوبات نشست تهران می‌تواند تهدیدات امنیتی برای افغانستان و منطقه را از بین برده و زمینه‌های صلح و ثبات و توسعه را برای افغانستان گسترش دهد.

در این دیدار، امیرعبداللهیان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان را اعلام کرد.

صادق خان، فرستاده ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور افغانستان نیز در این دیدار ضمن تشریح دیدگاه‌های پاکستان درباره تحولات جاری افغانستان و شرایط این کشور که به دلایل داخلی و فشارهای خارجی موجب کاهش سطح زندگی مردم افغانستان و افزایش ناامنی شده بر اهمیت نقش سازنده کشورهای منطقه و همسایه افغانستان به ویژه دو کشور ایران و پاکستان تاکید کرد.

فرستاده ویژه نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به رایزنی‌های مثبت خود با مقامات ایران در موضوع افغانستان و امنیت منطقه تصریح کرد: دو کشور ایران و پاکستان بیشترین تاثیرپذیری را از تحولات افغانستان به جهت هجوم گسترده آوارگان، کاهش سطح زندگی مردم این کشور، افزایش ناامنی و رشد قاچاق مواد مخدر دارند.

وی ادامه داد :همکاری‌های ایران و پاکستان می‌تواند ضمن کمک به مردم افغانستان، آثار مخرب وضعیت یاد شده را برای مردم افغانستان و منطقه کاهش اساسی دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز