خبرگزاری کار ایران

استاد علوم سیاسی دانشگاه اردن:

توافق اسرائیل و لبنان موجب کاهش روابط لبنان با ایران نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۲۲۳

یک استاد علوم سیاسی در دانشگاه اردن معتقد است که توافق لبنان و اسرائیل تاثیری بر روابط بیروت و تهران ندارد.

به گزارش ایلنا، حسن خالدی، استاد علوم سیاسی در دانشگاه اردن در گفت‌وگو با سایت عربی ۲۴، کاهش وابستگی لبنان به ایران در نتیجه توافق لبنان و اسرائیل را رد کرد و گفت: توافق اسرائیل و لبنان موجب کاهش روابط لبنان با ایران نمی‌شود؛ چراکه این پرونده ارتباطی با پرونده‌های اقتصادی ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد که ایران پس از انتشار گزارش‌هایی از آزاد شدن پول‌های بلوکه شده این کشور در ازای آزادی یک شهروند آمریکایی زندانی شده در ایران، توانست به دستاوردهایی دست پیدا کند.

به گفته خالدی، این توافق نه تنها تاثیری بر روابط ایران و لبنان ندارد بلکه باعث تقویت روابط میان دو کشور خواهد شد به ویژه آنکه حزب الله نیز از مواضع دولت در قبال توافق با اسرائیل حمایت کرده است.

اسرائیل روز سه‌شنبه ۱۱ اکتبر اعلام کرد که در پی مذاکراتی فشرده با لبنان سرانجام به توافقی تاریخی بر سر تعیین مرزهای دریایی با این کشور دست یافته است.

به گزارش ایلنا، مقامات کشورمان تلویحا هرگونه ارتباط میان آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران با آزادی یک زندانی دوتابعیتی را رد کرده‌اند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان دوشنبه ۱۱ مهرماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره آزادی باقر نمازی و آزاد شدن اموال بلوکه‌شده ایران گفت: درخصوص آزادی باقر نمازی شما را به اظهارات دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ارجاع می‌دهم که آزادی ایشان در چارچوب انساندوستانه صورت گرفته و در چهار سال گذشته در خارج از زندان بوده و ممنوع‌الخروج بوده است. الان اجازه خروج از کشور به وی داده شده و اقدام انساندوستانه بوده و مرتبط با هیچ موضوع دیگری نبوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز