خبرگزاری کار ایران

وزیر انرژی و آب در دولت موقت لبنان:

از هر کمکی که از سوی یک کشور دوست در جهان ارائه شود، استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۶۰۷

شبکه المنار لبنان با انتشار گزارشی بر لزوم موافقت دولت لبنان با پیشنهاد دبیر کل حزب الله برای دریافت سوخت از ایران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، «سید حسن نصر الله»، دبیر کل حزب الله لبنان روز گذشته- سه شنبه در گفت‌‌وگویی اعلام کرد: «من حاضرم سوخت رایگان از ایران به نیروگاه‌های لبنان بیاورم، اما دولت لبنان باید اعلام کند که آماده دریافت این سوخت است تا چنین نشود که سوخت به سواحل لبنان برسد و آن جا متوقف شود چرا که سوخت را وزارت انرژی در نهایت دریافت می‌کند نه مردم. وزارتخانه‌ها حتی در این حد هم با ما همکاری نمی کنند و حاضر نیستند هبه را هم قبول کنند و ما را متهم می‌کنند که می‌خواهیم به امور کشور مسلط شویم».

المنار در ادامه گزارش خود نوشت: «این چیزی است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان روز گذشته در مصاحبه تلویزیونی خود اعلام کرد، یعنی اعلام آمادگی او برای تامین سوخت از ایران برای نیروگاه‌های برق در لبنان به صورت رایگان در صورتی که دولت لبنان این هبه را قبول کند».

در این گزارش تاکید شده است: «در شرایطی که لبنان و شهروندان و مؤسسه‌های این کشور در سایه کمبود شدید برق به دلیل کسری مالی و تاثیر سیاست های قبلی مرتبط با این حوزه به شدت به این ماده نیازمند هستند، باید این ابتکار عمل پیشنهادی پذیرفته شود و در برابر حق وتو و فشارهای خارجی در مقابل یک مصلحت حیاتی و نیاز مبرم کشور جرات و جسارت نشان داده شود در غیر این صورت اگر طرف‌های خارجی به ویژه آمریکا در قبال این موضوع واکنش نشان داده و حساس هستند، باید خود، از لبنان حمایت کنند و با ادعایی که برای حمایت از کشور دارند مسیر ورود این ماده را از جای دیگر تسهیل کنند».

در همین راستا، «ابراهیم الموسوی»، نماینده پارلمان لبنان گفت: «دبیرکل ما یک بار دیگر پیشنهاد می‌دهد که سوخت برای برق از ایران تامین کند، البته شما طبق معمول امتناع می‌کنید و جرأت نمی‌کنید دستورهای آمریکا را زیر پا بگذارید. آیا جرات دارید از آن بخواهید که یک چهارم پیشنهادی را که ارائه کردیم، ارائه دهد؟ و یا از آنها می‌خواهید که وتو علیه کمک‌های مسکو، پکن یا تهران را لغو کند؟».

«ولید فیاض»، وزیر انرژی و آب در دولت موقت لبنان پس از سخنان دبیر کل حزب الله اعلام کرد که ما به عنوان یک وزارتخانه از هر کمکی که از سوی یک کشور دوست در جهان ارائه شود، استقبال می‌کنیم.

وی گفت: «کارخانه‌های تولید برق حتی به یک لیتر سوخت نیاز دارند و این بر هیچ‌کس پوشیده نیست، به ویژه با گرمای زیاد تابستان و فشار مضاعف مهاجران، اتباع و آوارگان. ماده 52 قانون محاسبات عمومی نیز عملا اصول پذیرش هدایا را با مصوبه هیأت وزیران نه صرفا وزارت نیرو مشخص کرده است».

در حمایت از موضع دبیرکل حزب الله، «ندا البستانی»، وزیر  انرژی دولت «سعد الحریری»  تاکید کرد که پذیرش کمک‌های مالی در شرایط کنونی کشور و نیاز مبرم به برق ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز