خبرگزاری کار ایران

صوفی در گفت‌وگو با ایلنا:‌

صدا و سیما تضارب آرا پیش بیاورد و همه نظرات را جمع کند/ امروز بحث فرار مغزها نیست؛ موضوع فرار نسل‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۹۵۷

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: صدا و سیما می‌تواند تضارب آرا پیش بیاورد. اگر صدا و سیما شجاعت به خرج دهد و همه نظرات را جمع کند می‌تواند از صاحب نظران برجسته دعوت کند و فضایی برای مذاکره و گفت‌وگو ایجاد کند. اگر صدا و سیما این نظرات را گردآوری کند، قطعا مفید واقع خواهد شد.

علی صوفی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال، که در روزهای اخیر شاهد بودیم برخی از شخصیت‌های مهم و کارشناسان در تریبون‌های رسمی مانند صدا و صدا و سیما اظهاراتی بیان کردند که باعث عصبانیت بیشتر مردم شد، گفت:  ما در سال ۸۸ به خاطر داریم که آقای احمدی‌نژاد مردم را خس و خاشاک خطاب کرد و آن‌ها را عصبانی کرد. باید نوع نگاه به مردم تغییر کند ما دیدیم که این نگاه با فضای امروز دنیا و مطالبات و خواسته‌های انقلاب فاصله دارد. مثلا وقتی یک روحانی می‌گوید مردم چه کاره هستند و این خدا است که حاکمیت  را مشخص می‌کند این حرف به این معناست که مردم کاره‌ای نیستند که رای بدهند. تحمیل این عقاید به جامعه، نادیده گرفتن مردم است. بنابراین باید این نگاه و رویکرد را تغییر دهند.

وی افزود: شعار انقلاب، استقلال- آزادی- جمهوری اسلامی بود. امروز هم زنان شعاری را مطرح کردند که حق زندگی داشته باشند و علیه آن‌ها خشونتی رخ ندهد و حقوقشان به رسمیت شناخته شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: مردم طبق قانون اساسی حق حاکمیت بر سرنوشت‌شان را دارند و آنها حق انتخاب نمایندگان را دارند و آنها به عنوان منتخبان مردم به مجلس آمده‌اند و باید صدای آنان باشند. اما اساسا این رویکرد نیست و هر چه زمان می‌گذرد برخی انقباضی‌تر عمل می‌کنند. اگر دولت و مجلس کارایی ندارد، اگر سفره مردم کوچک‌تر می‌شود، نمی‌شود مردم کاری نداشته باشند. امروز بحث فرار مغزها نیست؛ بحث فرار نسل‌هاست. امید به زندگی به حداقل رسیده و یک نوجوان در اولین فرصت از کشور خارج می‌شود که برود آن طرف زندگی کند.

صوفی در ادامه افزود: مسئولان باید سر عقل بیایند. در غیر اینصورت دستاوردهای انقلاب و شهدا هدر می‌رود و این مشخص و روشن است. اگر افرادی نفوذ و کلامی دارند باید هشدار دهند. من هم ابایی در بیان این مسائل ندارم چون باید به گوش‌شان برسد. مردم الان  زندگی می‌خواهند. برای یک زندگی متداول که در همه دنیا وجود دارد، آزادی می‌خواهند. مردم چیزی بیش از آن نمی‌خواهند.

وی در ادامه گفت:‌ درخواست دهه هشتادی‌هایی که دست پرورده ما هستند این است که طبق خاصیت قرن ۲۱ امکانات فناوری اطلاعات فراهم شود و در استفاده و دسترسی به فضای مجازی تسریع شود. دهه هشتادی‌ها حقوق اولیه خود را می‌خواهند آن‌ها بحث انتخابات را هم مطرح نکردند. این فرصتی برای اصلاح نظام است تا حاکمیت خود را اصلاح و تغییر دهد. الان بهترین فرصت است که سرمایه اجتماعی از دست رفته و امید به زندگی را برگردانیم. همه به دنبال این هستند. فرصتی است که مقتضیات دنیا را درک کنیم و زندگی بهتری برای مردم فراهم کنیم.

صوفی افزود: حفظ اسلام مستلزم درک اسلام است و درک اسلام نیازمند امام زمان است. آن‌هایی که می‌گویند حافظ انقلابند مگر آن‌ها انقلاب کردند؟ مردم انقلاب کردند و آن را حفظ می‌کنند. خدا خودش گفت ما قرآن را نازل کردیم و خودمان حفظش می‌کنیم. بنابراین اگر حاکمیت از این فرصت استفاده کرد و خود را اصلاح کرد مردم همچنان پشت نظام خواهند بود.

صوفی در پاسخ به این سوال که صدا و سیما می‌تواند چه اقداماتی انجام دهد، گفت: صدا و سیما می‌تواند نقش داشته باشد و تضارب آرا پیش بیاورد. اگر صدا و سیما شجاعت به خرج دهد و همه نظرات را جمع کند می‌تواند از صاحب نظران برجسته دعوت کند و فضایی برای مذاکره و گفت‌وگو ایجاد کند. اگر صدا و سیما این نظرات را گردآوری کند، قطعا مفید واقع خواهد شد و الان فرصت طلایی است که باید به نحو بسیار خوبی از آن استفاده کرده و اعتبار نظام را بالا بر د.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز