خبرگزاری کار ایران

سردار فرحی:

صادرات وزارت دفاع نسبت به سال‌های گذشته سه برابر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۳۱۸

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه صادرات وزارت دفاع نسبت به سال‌های گذشته سه برابر شده است، تاکید کرد: طی سه سال گذشته قیمت محصولات دفاعی ثابت مانده و بعضا کاهش یافته یا برخلاف تورم رشد چندانی نداشته است.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی در نشست تخصصی مشترک کمیته عالی بهره‌وری وزارت دفاع و سازمان ملی بهره‌وری گفت: بحث توسعه فناوری در وزارت دفاع به عنوان یک موضوع اولویت‌دار همواره مطرح است چرا که چرخه عمر فناوری به سرعت می‌گذرد و مدام در حال جابه‌جایی و تغییر است و بر این اساس ضروری است برای حرکت رو به جلو و همچنین عقب نماندن از این قافله به فرایند توسعه فناوری توجه ویژه داشت و از ترکیب سخت‌افزار، نرم‌افزار و مغز‌افزار مناسب، شرایط مطلوب و رو به توسعه‌ای ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه رویکردهای پیشرفت در دنیای کنونی از بازه بلندمدت به سمت راهبردهای کوتاه‌مدت رفته است اظهار داشت: توسعه فناوری باید با چرخش مناسب انجام شود که متناسب با رشد تکنولوژی در دنیا و حتی فراتر از سایرین پیش رویم و این موضوع نیاز به راهبرد و استراتژی کاربردی و عملیاتی در سه سطح سخت‌افزار و زیرساخت‌ها، نرم‌افزار و نیروی انسانی دارد.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه در دام پیروزی نباید گرفتار شویم چرا که  بحث رشد و توسعه انتها ندارد، تصریح کرد: امروز برتری خفیف و یک عقب ماندگی کوتاه باعث برد و شکست در عرصه رقابتی می‌شود.

فرحی با بیان اینکه صادرات وزارت دفاع نسبت به سال‌های گذشته سه برابر شده است، خاطرنشان کرد: همزمان با تحقق این موضوع در عرصه صادرات، طی سه سال گذشته قیمت محصولات دفاعی ثابت مانده و بعضا کاهش یافته یا برخلاف تورم رشد چندانی نداشته است و این اتفاق به دلیل کاهش شدید هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در وزارت دفاع صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع با هفت هزار شرکت خصوصی و هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حال همکاری است، ابراز داشت: به دنبال کاهش هزینه، اصلاح فرایندها، توسعه فناوری و شبکه همکاران وزارت دفاع توسعه یافت و در حالا حاضر سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی با این شرکت‌ها داریم که همه این موارد در راستای اصلاح فرایند و افزایش بهره‌وری است.

جانشین وزیر دفاع نیروی انسانی را اتصال ارگانیک سازمان یافته میان بهره‌وری و نوآوری برشمرد و عنوان کرد: حدود ۱۰ سال پیش گام اول نوآوری دفاعی مصوب شد و در طی این سال‌ها به شدت عمق پیدا کرد و امروز توسعه فناوری‌های گلوگاهی، رصد فناوری‌ها، آینده‌پژوهی، غافلگیر نشدن و غافلگیر کردن در نظام نوآوری جدید لحاظ شده است.

فرحی توسعه صادرات را از شاخص‌های اصلی ارزیابی بهره‌وری خواند و سه برابر شدن صادرات را نشان از مسیر درست وزارت دفاع در امر بهره‌وری دانست و یادآور شد: امروز  بیش از ۴۰۰‌ دفتر طراحی داریم که در این رقم در حال افزایش است.

میرسامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری نیز در این مراسم بیان کرد: شعار دولت، دولت مردمی است؛ دولت سیزدهم یکی از اهداف جدی خود را دولت مردمی و رشد و پیشرفت بر اساس آن قرار داده است. دولت سیزدهم بنا دارد رشد اقتصادی هشت درصد را محقق کند و تصمیم دارد ۳/۵ درصد از محل بهره‌وری انجام شود.

وی ادامه داد: بهره‌وری یک انتخاب نیست بلکه ضرورتی است که با دو مولفه تدبیر و نوآوری محقق خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز