خبرگزاری کار ایران

سردار فرحی:

حضور نیروهای بیگانه در منطقه را نامشروع می‌دانیم/ در مقابل اقدامات مخرب دشمنان به هیچ وجه سکوت نخواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۹۸۳

سرلشکر "راجاش موگه" رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی هند با سردار سرتیپ دکتر سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ فرحی در این دیدار با بیان اینکه ایران و هندوستان از دیرباز بعنوان دو تمدن کهن در قاره آسیا و بازیگرانی تاثیر گذار در تعاملات منطقه ای و بین المللی شناخته می شوند گفت: تبادل هیئت های دانشگاهی و مطالعاتی گام بسیار مهم وتاثیرگذاری در پیشبرد تعاملات دو جانبه ایران و هند محسوب می شود.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران،  هند از جایگاه ویژه و متمایزی برخوردار است تصریح کرد: اشتراکات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی میان دو ملت سرمایه بسیار ارزشمندی برای توسعه و تقویت روابط دوستانه فی مابین در عرصه های مختلف، بویژه در حوزه همکاری های مطالعاتی، تحقیقاتی و دانشگاهی فراهم کرده  است.

سردار فرحی با بیان اینکه  تقویت بنیه نظامی و دفاعی در محیط متلاطم و پر هرج و مرج بین‌المللی یک الزام بشمار می رود گفت: در دنیای امروز قدرت نظامی در هر کشوری به عنوان یک مزیت استراتژیک محسوب می شود و کشورها تلاش می کنند تا به آخرین فناروی های نظامی دست یابند چرا که قدرت نظامی هر کشوری نه تنها باعث اقتدار، بلکه عاملی برای بازدارندگی و دفع تهدید محسوب می شود.

جانشین وزیر دفاع تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران علی رغم تحریم های نامشروع و ظالمانه بین المللی علیه ملت ایران توانسته قدرت دفاعی خود را در چارچوب دکترین بازدارندگی و در راستای تقویت ثبات‌، صلح و امنیت برای منطقه و حتی سرتاسر جهان در حوزه های مختلف سازمان دهی نماید.

وی با تشریح رویکرد اصلی جمهوری اسلامی ایران در منطقه با تاکید بر ضرورت تامین امنیت منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان توسط کشورهای گفت: .اساساً حضور نیروهای خارجی در منطقه را نامشروع و آن را در راستای منافع کشورهای فرامنطقه ای می دانیم.

سردار فرحی با بیان اهمیت ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیکی ایران تأکید کرد: بدون حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا، روندهای امنیتی در منطقه، ناقص و فاقد کارکرد لازم است.

وی تأکید کرد: ایران یک قدرت منطقه ای خواهان ثبات در منطقه شناخته می شود، لیکن در مقابل دخالت های قدرت های بیگانه در منطقه و اقدامات مخرب آنها به هیچ وجه سکوت نخواهیم کرد.

جانشین وزیر دفاع تأکید کرد: در دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران، ملت ها و دولت های دوست و مستقل همواره مورد توجه قرار داشته اند؛ ایران همواره منادی تشکیل همگرایی منطقه ای و امنیت دسته جمعی بوده و خواهد بود.

سردار فرحی با بیان اینکه دو کشور ایران و هند از یک موقعیت راهبردی برخوردارند گفت: هند و ایران همواره به عنوان وزنه تعادل و ثبات در خلیج فارس و اقیانوس هند که از نقاط حساس و استراتژیک در مسیر انتقال انرژی می باشد به شمار می روند.

وی با بیان اینکه الزامات سیاسی و امنیتی در منطقه غرب آسیا و حوزه اقیانوس هند تحکیم و توسعه روابط دو کشور را اجتناب ناپذیر کرده است افزود: فرصت ها و تهدیدات ژئوپلتیکی مشترکی در منطقه وجود دارد که برقراری گفت و گوهای دفاعی، نظامی و امنیتی میان دو کشور را ضروری ساخته است.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه  جمهوری اسلامی ایران و هند ظرفیت بسیار گسترده تری جهت توسعه همکاری های علمی،  فناورانه، دانشگاهی، پژوهشی و مطالعاتی دارند تأکید کرد: در عرصه علمی دنیا؛ ایران و هند به عنوان دو کشور پیش رو در عرصه تولید علم و کسب دانش و فناوری شناخته می شوند و بایستی همکاری های دو جانبه بیش از پیش تقویت شود.

سرلشکر "راجاش موگه"  رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی هند نیز با بیان ضرورت توسعه همکاری های علمی دو جانبه ایران و هند، بر تقویت دیدارها و سفرهای دو جانبه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه خلیج فارس و شبه قاره هند از جمله مناطق راهبردی جهان به شمارمیروند، تقویت همکاری های علمی و دفاعی هر دو کشور عاملی مهم در راستای توسعه امنیت هر دو کشور و منطقه عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز