خبرگزاری کار ایران

القاصی مهر:

سهیم بودن مدیران ارشد در اجرای برنامه‌ها شاخصه قابل توجه برنامه تحولی ۱۴۰۱ قوه قضائیه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۳۷۳

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: شاخصه قابل توجه برنامه تحولی ۱۴۰۱ قوه قضاییه این است که مدیران ارشد نیز در اجرای برنامه‌ها به‌صورت میدانی دخیل و سهیم هستند.

به گزارش ایلنا، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران در همایش «بررسی اجرای برنامه تحول و تعالی دادگستری کل استان‌ها» با تقدیر از معاون اول قوه قضاییه و معاون راهبردی قوه قضاییه، با اشاره به ضرورت برنامه‌ محور بودن در دستگا‌ه‌ها و سازمان‌های گوناگون، اظهار کرد: منظومه فکری مدیران در هر دستگاه، برنامه مدون و پیش‌رویی است که آن مجموعه و دستگاه را به اهداف، مقاصد و چشم‌انداز لازم می رساند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت برنامه‌محور بودن، گفت: از منظر مقام معظم رهبری برنامه، هماهنگی و هم‌افزایی ایجاد می‌کند و زنجیره برنامه‌ها ما را به اهداف و چشم‌اندازها می‌رساند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه «اولویت‌بندی امورات» و «برنامه‌محور بودن اقدامات» دو مورد از تاکیدات رئیس قوه قضاییه است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نقطه قوت و مثبت برنامه تحولی ۱۴۰۱ قوه قضاییه که جهت اجرا، ابلاغ شد، آشنایی مدیران سراسر کشور با مقوله برنامه‌ریزی به‌صورت عملیاتی است.

وی افزود: بسیاری از برنامه‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که معمولا مدیران ارشد درگیر اجرای آن نخواهند شد؛ اما شاخصه قابل توجه برنامه تحولی ۱۴۰۱ قوه قضاییه این است که مدیران ارشد نیز در اجرای برنامه‌ها به‌صورت میدانی دخیل و سهیم هستند.

القاصی ادامه داد: از جمله نقاط برجسته و قابل توجه برنامه تحولی ۱۴۰۱ قوه قضاییه «ایجاد تفکر و روش مدیریتی»، «هدایت امور قضایی به سمت و سوی برنامه‌های منسجم و هدفمند»، «انتظام امور قضایی، اداری و مالی در قوه قضاییه»، «استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های قوه قضاییه در جهت برنامه‌ریزی»، «امکان ایجاد هم‌افزایی در بخش‌های مختلف قوه قضاییه» و «توجه به اسناد بالادستی از جمله سند تحول تعالی قوه قضاییه» است.

وی در ادامه پیشنهاداتی را نیز در جهت تسهیل و تسریع در عملیاتی کردن محورهای موجود در برنامه تحولی ۱۴۰۱ قوه قضاییه ارائه کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز