خبرگزاری کار ایران

صفری:

خوشبختانه با کشور روسیه مسیر سبز گمرکی ایجاد شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۳۴۲

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: اجرای توافقات بین کشورهای حاشیه دریای خزر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کشورهای عضو باید نسبت به اجرا و عملیاتی کردن توافقات اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش ایلنا، مهدی صفری که همراه معاون اول رئیس جمهور برای حضور در نشست دومین مجمع اقتصادی خزر به روسیه سفر کرده است، به ملاقات‌ها و دیدارهای حاشیه این مجمع اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس جمهور کشورمان با سران کشورهای حاشیه دریای خزر دیدار و مذاکراتی داشته و توافقاتی نیز فیمابین آنها حاصل شده است که دومین مجمع اقتصادی خزر و دیدارهای حاشیه‌ای نخست وزیران و وزرای این کشورها فرصت مناسبی برای نهایی کردن و اجرایی شدن توافقات سران است.

وی با اشاره به نیاز برخی کشورهای حاشیه دریای خزر به خدمات فنی و مهندسی و کالاهایی نظیر مصالح ساختمانی و قطعات خودرو، افزود: برای به دست آوردن بازارهای صادراتی باید در تأمین نیازهای کشورهای همسایه و صادرات محصولات مورد نیاز آنها کوشا باشیم چراکه اگر در این رقابت کوتاهی کنیم، کشورهای دیگر به سرعت از این فرصت استفاده خواهند کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به توافقات ایران و روسیه در خصوص همکاری ترانزیتی و سرمایه گذاری برای مسیر راه آهن رشت-آستارا، گفت: خوشبختانه در حوزه گمرک با کشور روسیه مسیر سبز گمرکی ایجاد شده و توافق مربوطه میان دو کشور به امضا رسیده است.

صفری با بیان اینکه نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و مدیران شرکت‌های بزرگ روسیه در حوزه نفت و گاز از اهمیت فراوانی در توسعه مناسبات و ارتقا سطح همکاری‌های فیمابین برخوردار است، تصریح کرد: دکتر مخبر جلسه‌ای نیز با استانداران روسیه خواهد داشت که این جلسه نیز بسیار پراهمیت است و مذاکرات این نشست می‌تواند بسترساز گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان تهران و مسکو باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز