خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر عراق:

شکست مذاکرات هسته‌ای ایران بر کل منطقه تأثیر می‌گذارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۷۴۹

نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با نشریه فرانسوی «فیگارو» به بحران سیاسی عراق، توافق هسته‌ای ایران و مذاکرات تهران و ریاض پرداخت.

به گزارش ایلنا، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی «فیگارو»  به تلاش برای برگزاری دیدار سطح بالا میان مقامات ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: همه طرف‌ها آماده وارد شدن به مرحله تازه‌ای از مذاکرات هستند و بغداد در حال فراهم کردن شرایط برای میزبانی دور تازه گفت‌وگوهاست.

وی افزود: دوره‌های گذشته مذاکرات میان  ایران و عربستان موجب اعتمادسازی میان دو کشور شده و طرفین نقاط اشتراک بسیاری میان یکدیگر پیدا کرده‌اند و امیدواریم که در آینده نزدیک به توافق نهایی برسیم.

نخست وزیر عراق درباره تأثیر عدم موفقیت احیای توافق هسته‌ای (برجام) بر عراق گفت که شکست این مذاکرات بر کل منطقه تأثیر خواهد گذاشت؛ چون کشورهای منطقه در حال اجرای پروژه‌های بزرگ توسعه‌ای هستند که تحقق آنها نیاز به همکاری همه کشورهای منطقه دارد.

وی با بیان اینکه همه باید در روند گفت‌وگو برای همه اختلافات راه حل پیدا کنند و مواضع طرف مقابل را درک کنند، تأکید کرد: منطقه نیازمند پذیرش منطق سیاسی تازه‌ای است چون جهان تغییر کرده و فناوری‌های نوین ارزش‌های تازه‌ای را در جوامع ایجاد کرده‌اند و باید پابه‌پای متغیرها پیش رفت.

الکاظمی تأکید کرد که ایران کشور مهمی برای منطقه است و عراق می‌خواهد که روابطی دوستانه و مستحکم با ایران بر اساس اصول حسن هم‌جواری و منافع مشترک و عدم دخالت در امور داخلی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز