خبرگزاری کار ایران

ظریف:

در مذاکرات پیشرفت داشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۴۷۰

ایران با توجه به اهتمامی که برای رسیدن به راه حل سیاسی از طریق گفتگو و براساس منطق و عقل و کمک به تقویت نظام عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی در جهان دارد این بار پیشنهاد کرده بود که این دور از مذاکرات با حضور بالاترین متخصصان در حوزه هسته ای شکل بگیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ادامه مذاکرات هسته ای هفته آینده در حاشیه اجلاس حقوق بشر در ژنو برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، محمدجاود ظریف که به عراق سفر کرده است در نشست خبری مشترک با ابراهیم جعفری همتای عراقی خود افزود: گفتگوهای سه روز گذشته ما در ژنو ادامه مذاکرات برای رسیدن به یک راه حل منطقی و مبتنی بر احترام متقابل بوده است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به اهتمامی که برای رسیدن به راه حل سیاسی از طریق گفتگو و براساس منطق و عقل و کمک به تقویت نظام عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی در جهان دارد این بار پیشنهاد کرده بود که این دور از مذاکرات با حضور بالاترین متخصصان در حوزه هسته ای شکل بگیرد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: به همین دلیل در مذاکرات این دور، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا نیز حضور داشتند.

وی گفت: ‌ در این دور از مذاکرات مقداری پیشرفت در موضوعات مختلف داشتیم اما هنوز موضوعاتی نیازمند به ادامه گفتگوست.

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق نیز با تاکید بر لزوم برقراری امنیت در کل منطقه گفت: ترکیه، ایران، عربستان، کویت و کشورهای دیگر در منطقه ای حضور دارند که اگر تنشی ایجاد شود به نفع هیچ یک از آنها نیست.

وی افزود: ترکیه قربانی تروریسم بوده که یکی از مصادیق این موضوع، اشغال کنسولگری این کشور است.

ابراهیم جعفری گفت: ما اقدام کشورهایی را که از تروریسم حمایت مالی، تجهیزاتی، رسانه ای و فکری کرده و باعثورود تروریست ها به منطقه شده اند، محکوم می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کمک هوایی به تروریست های داعش افزود: موضع ما درباره تروریسم ثابت است اما متأسفانه برخی کشورها به طور صریح و آشکار از تروریسم حمایت می کنند.

وزیر امورخارجه عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران از بعد انسانی و دیگر ابعاد پس از تشکیل ائتلاف علیه داعش به ما کمک کرده است.

وی گفت: حمایت از عراق بدان معنا نیست که نیروی پیاده نظام اعزام کنند چرا که نیروهای مسلح عراق خود توانایی دارند در کنار نیروهای مردمی و در مسیر مبارزه، صحنه جنگ را مدیریت کنند.

به هیچ کشوری اجازه دخالت نمی دهیم

ابراهیم جعفری گفت: ‌ موضوع کمک هوایی به داعش آن طور که در رسانه ها مطرح شده است هنوز ثابت نشده که کشوری خاص این کمک ها را انجام داده باشد و دلیل مشخصی نیز در این زمینه نداریم اما اگر این کمک ها ثابت شود از نظر ما محکوم است و به هیچ کشوری اجازه نمی دهیم در امور داخلی عراق دخالت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز