خبرگزاری کار ایران

پاسخ نماینده ایران به اتهام‌زنی‌های هیئت نمایندگی جمهوری چک:

ایران به تقویت اصول منشور حقوق بشر و صیانت از آن برای همه افراد کشور به ویژه زنان پایبند است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۹۴۵

هیئت نمایندگی ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اتهامات بی اساس جمهوری چک علیه ایران را قاطعانه رد کرد.

به گزارش ایلنا، از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، نماینده هیئت نمایندگی ایران در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در پاسخ به اتهامات مطرح شده از سوی هیئت نمایندگی جمهوری چک علیه تهران گفت: ما اتهامات بی اساس جمهوری چک علیه ایران را قاطعانه رد می‌کنیم.

وی افزود: من به نیابت از هیئت ایران بار دیگر تأکید می‌کنم ایران به تقویت اصول منشور حقوق بشر و صیانت از آن برای همه افراد کشورم به ویژه زنان پایبند است. واضح است موضع گیری‌های جمهوری چک علیه ایران براساس دوگانگی در معیار‌ها در خصوص حمایت از کرامت زنان اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: ما به هیئت جمهوری چک توصیه می‌کنیم دفاع از حقوق بشر نباید با حقوق حاکمیتی و قانونی کشور‌ها و اصل مداخله نکردن در امور داخلی آن‌ها مغایرات داشته باشد. ما از هیئت نمایندگی جمهوری چک می‌خواهیم به منشور سازمان ملل و قوانین بین الملی پایبند باشد و از هرگونه مداخله در امور داخلی سایر اعضای سازمان ملل خودداری کند.

نماینده ایران در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران به معاهده منع اشاعه هسته‌ای به طور کامل پایبند است و ما به همکاری با آژانش بین المللی انرژی اتمی در این خصوص ادامه خواهیم داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز