خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد حقوق بشر:

بررسی‌های لازم در مورد علت فوت مهسا امینی با دقت و سرعت انجام شود/ نتایج با شفافیت در اختیار افکار عمومی قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۰۱۳

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از دستگاه‌های ذیربط خواست تا تحقیقات و بررسی‌های لازم در مورد علت فوت مهسا امینی با دقت و سرعت انجام شود و نتایج آن با شفافیت در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب‌آبادی، با عرض تسلیت به خانواده مهسا امینی، از دستگاه‌های ذیربط خواست تا تحقیقات و بررسی‌های لازم در مورد علت فوت این دختر جوان با دقت و سرعت انجام شود و نتایج آن با شفافیت در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه چندین واحد قضایی و غیر قضایی دستوراتی را برای تحقیق و بررسی صادر کرده‌اند و تیم‌های ویژه و تخصصی نیز تشکیل شده است، تاکید کرد تحقیقات و اعلام نتایج نباید مشمول مرور زمان شود و فرآیند طولانی را طی نماید.

وی همچنین از مسئولین قضایی ذیربط درخواست کرد تا چنانچه قصور یا تقصیری در این پرونده مشاهده شد، با مسببان، عوامل و مرتکبان این وضعیت، برخورد قانونی فوری صورت پذیرد.

غریب‌آبادی ادامه داد: ستاد حقوق بشر ضمن تاکید بر لزوم رعایت حقوق اولیه و بنیادین تمامی شهروندان مطابق با اصول قانون اساسی از سوی تمامی نهادها و سازمان‌های کشور، نقض احتمالی حقوق بشر این شهروند ایرانی را بررسی و پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز