خبرگزاری کار ایران

سرکنسول ایران در بصره خبر داد:

بستری شدن تعدادی از زوار به دلیل گرمازدگی در بیمارستان بصره/کمبود وسایل نقلیه برای انتقال زوار

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۱۹۱

سرکنسول ایران در بصره اعلام کرد که تعدادی از زوار ایرانی به دلیل گرمازدگی در بیمارستان بصره بستری شده‌اند.

به گزارش ایلنا، علی عابدی با بیان اینکه در مرزهای شلمچه و چذابه در قسمت عراق برای انتقال زائرین با کمبود وسایل نقلیه مواجه هستیم، گفت: به علت شرجی بودن هوا و گرمای زیاد، تعدادی از زائران دچار گرمازدگی شده و در بیمارستان بصره بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات بزرگ ما در این منطقه کمبود وسایل نقلیه برای انتقال زائران از مرز به سمت شهرهای عراق است، اظهار داشت: پلیس عراق، حشدالشعبی و دیگر ارگان‌های دولتی در عراق در حال کمک برای انتقال زائران هستند ولی امکانات متناسب با میزان ورودی زائران نیست.

سرکنسول ایران در بصره با بیان اینکه روز گذشته حدود ۱۱۰ هزار زائر از این مناطق مرزی وارد عراق شدند، تصریح کرد: ترافیک به وجود آمده در مسیر باعث شده است ماشین‌هایی که برای انتقال زوار در نظر گرفته شده‌اند، در ترافیک معطل بمانند.

عابدی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه با افزایش تعداد وسایل نقلیه وضعیت به وجود آمده تا حدودی مدیریت شود، خاطرنشان کرد: در تلویزیون به صورت زیرنویس تاکید می‌شود که زائران از مرز چذابه برای سفر به عراق استفاده کنند؛ در صورتی که مرز چذابه ظرفیت پاسخگویی به جمعیت زیاد را ندارد.

وی ادامه داد: روز گذشته حدود ۳۰ هزار نفر از مرز چذابه وارد عراق  شدند. حدود ۷۰ کیلومتر از مرز چذابه تا اولین شهر عراق فاصله است و در این مسیر موکبی وجود ندارد و زائران در طول این مسیر به خاطر گرمی هوا دچار مشکل می‌شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز