خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جنتی در مجلس خبرگان:

اول باید آب و نان‌ مردم درست شود بعد مسائل دیگر/ دشمن می‌خواهد انتقام شکست در سوریه و یمن را با به حاشیه کشاندن اربعین جبران‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۱۴۷

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن در سوریه و یمن شکست سختی خورده و می‌خواهد انتقام خود را با به حاشیه کشاندن اربعین جبران‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری در نطق پیش از دستور خود در ابتدای اجلاس دهم دوره پنجم این مجلس ضمن درود به روان‌پاک بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) و شهدای گرانقدر جهان اسلام و گرامیداشت یاد اعضای فقید خبرگان رهبری گفت: فرارسیدن اربعین حسینی که عاشورای دومی است را گرامی می‌دارم، برگزاری راهپیمایی در کشور و پیاده‌روی اربعین حادثه‌ای بی نظیر در تاریخ است و مظهر بصیرت و عشق مردم به اهل بیت است. این پیاده روی اربعین روز به روز اوضاع بهتری پیدا می‌کند، این‌ گردهمایی عظیم نشان‌ می‌دهد نهضت تا قیام سیدالشهدا روز به روز زنده‌تر از گذشته می‌شود و به مرز و جغرافیا و زبان مختوم نیست. این راهپیمایی دارای اهمیت مضاعف است. امسال بیماری کرونا و مشکل ویزا برطرف شده و زمینه برای حضور مشتاقان فراهم است. دشمن در سوریه و یمن شکست سختی خورده و می‌خواهد انتقام خود را با به حاشیه کشاندن اربعین جبران‌کند.

وی افزود: بر همه دستگاه‌های دولتی لازم است در جهت تسهیل سفر زوار کربلا اقدام کنند و به زائران کمک کنند و تمام همت خود را برای برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین به کار گیرند.

جنتی در ادامه عنوان کرد: بر همه زائران لازم است هوشیاری لازم را در برابر توطئه‌های آمریکایی داشته باشند و اجازه ندهند برخی اختلافات و مسائل سیاسی به این اجتماع عظیم که مایه وحدت تشیع است، ضربه وارد کند. از ملت و دولت عراق که برای برگزاری با شکوه این حماسه تلاش می‌کنند و به زوار اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با مهمان نوازی و کرامت خدمت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

رییس مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از زحمات و تلاش‌های دولت سیزدهم، اظهار داشت: از تلاش‌های شبانه‌روزی دولتمردان هم‌تشکر می‌کنیم. یک سال از کار دولت سیزدهم‌ سپری شده و خسته نباشید می‌گویم به دولتمردان و برای آن‌ها آرزوی موفقیت دارم. دولت در این مدت توانست توفیقات خوب و قابل توجهی داشته باشد و شعارهای اصیل انقلاب و آرمان‌های امام و رهبری در این دولت برجسته شد.

وی اضافه کرد: در این دولت در حوزه سلامت توانستند کرونا را کنترل کنند و در حوزه سیاست خارجی فعال‌کردن ظرفیت‌های اقتصادی منطقه را شاهد بودیم و مخصوصاً با کشورهای همسایه ارتباط خوبی برقرار شد. رفتارهای مناسب و دوری از اشرافیت را از دولت و رییس‌جمهوری مشاهده کردیم و امیدواریم این روحیه تا پایان در دولت ادامه یابد.

جنتی ادامه داد: با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی دولت اما همچنان مسئله اقتصاد و معیشت، اولویت اول کشور است‌. مردم اول باید آب و نان‌شان درست باشد بعد موارد دیگر هم انجام شود.

وی افزود: دولت ضمن انجام کارهای روزمره، چند اصلاح اساسی هم در حوزه اقتصاد شروع کرد اما تداوم این اقدامات اساسی نیازمند تحرک ساختاری در بودجه و اصلاح نظام مالیاتی است.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: راه برون‌رفت از مشکلات و پاسخ‌گویی به آن عمل کردن به بیانات رهبری انقلاب است. بارها ثابت شده که توجه به توصیه‌های ایشان راهگشای امور است. توصیه ایشان به محدود نکردن ارتباط با کشورهای دیگر به غرب منجر به این شد که ارتباط با همسایگان مورد توجه قرار گیرد و شاهدیم که این امر ظرفیت‌های زیادی برای کشور فراهم کرده است.

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه عنوان کرد: رهبر انقلاب توصیه کردند کشور را معطل مذاکره نکنید و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنید، دیدیم که توجه به این امر در این دولت منجر به گشایش شد و اقدامات ارزشمندی صورت گرفت و از ظرفیت‌های داخلی استفاده شد. از جمله در طرح آبرسانی غدیر که کار سه‌ساله در یک سال صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هرجا به توصیه‌های رهبری توجه شد پیشرفت کردیم و هرجا عمل نشد با عقب‌گرد مواجه شدیم. اگر همه مسئولان به توصیه‌های رهبری عمل کنند، مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف حل خواهد شد.

جنتی با اشاره به اقدامات دشمنان انقلاب اسلامی در طول چهار دهه گذشته، گفت: در طول این چهل سال با جنگ، تحریم، ترور دانشمندان هسته‌ای، فتنه ۸۸ و تهاجم فرهنگی و بحران‌ها و حوادث مختلفی مواجه بودیم که هرکدام برای از میان بردن یک جامعه کافی بود اما به برکت ولایت فقیه از همه آن‌ها گذشتیم و مدیریت حکیمانه آیت‌الله خامنه‌ای بوده است که ما را از تمامی فتنه‌ها و بحران‌ها نجات داده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در ۱۵ سال گذشته به توصیه‌های اقتصادی رهبری انقلاب توجه می‌شد حتماً وضع متفاوت بود. ما باید به این باور برسیم که ولایت فقیه چیز جدیدی نیست و استمرار ولایت پیامبر و ائمه اطهار است. کسی که آن را باور نکرده این را هم باور نمی‌کند. در حالی که در واقعیت این ولایت فقیه استمرار آن ولایت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز