خبرگزاری کار ایران

سعیدی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

طرح پیشنهاد ایجاد استان اصفهان ساحلی با هویت ملی و همبستگی مردم در تضاد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۷۵۶

یک نماینده مجلس گفت: مطرح کردن پیشنهاداتی همچون ایجاد استان اصفهان ساحلی قطعا خلاف همبستگی ملی و همزیستی مسالمت آمیز مردم است.

معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره صحبت‌های اخیر یکی از نمایندگان مبنی بر این‌که یک استان اصفهان ساحلی تشکیل شود زیر از این استان با فرونشست‌های که دارد تا چند سال آینده چیزی باقی نخواهد ماند، گفت: آیا این عزیزان که چنین صحبت‌هایی را می‌کنند کمترین تفکری پشت این فرمایشات‌شان ندارند؟ آیا سواحل ایران بی‌صاحب هستند که کسی بخواهد ایجاد استان اصفهان ساحلی کند و گوشه‌ای از ساحل دریا را در اختیار بگیرد؟ آیا سواحل خلیج فارس و دریای عمان مردم، فرهنگ، تمدن و هویت ندارند که کسی سر برسد و گوشه‌ای از ساحل و دریا در اختیار بگیرد؟

نماینده مردم چابهار ادامه داد: این فرمایشات را انتظار نداشتیم. این روش‌ها، طرح‌ها و پیشنهادات قطعا خلاف همبستگی ملی و همزیستی مسالمت‌آمیز مردم است.

وی با بیان این‌که هر شهر و استانی برای خودش یکسری مزایای رقابتی و مشکلات خاص خودش را دارد، افزود: من فکر می‌کنم این گونه راهبردها جز خدشه‌دار کردن همبستگی ملی هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت و از سوی دیگر هم متناسب با شأن مردم اصفهان هم نیست که دنبال چنین ایده‌هایی باشند من چنین طرحی را ضد همبستگی ملی و بر خلاف مصالح کشور و نظام می‌دانم و امیدوارم قبل از این‌که چنین موضعی بگیرند ملاحظه داشته باشند تبعاتش چیست؟

سعیدی درباره این‌که قصد مطرح کردن چنین نظری این بوده که با این اتفاقاتی که در خصوص فرونشست زمین در استان اصفهان رخ می‌دهد شاید تا چند سال دیگر چنین استانی نداشته باشیم، عنوان کرد: اگر استان اصفهانی باقی نمی‌ماند برای این است که ما هویت این استان را با ایجاد صنایع سنگینی که با هویت اصلی اصفهان که بحث میراث فرهنگی و گردشگری است گرفته‌ایم. با نگاه یک سویه به توسعه باعث شده‌ایم اصفهان و فلات مرکزی ایران دچار چالش شود اما راهکار که اینچنین نیست که ما بگوییم استان اصفهان ساحلی ایجاد کنیم، این چه روشی است؟ من ابداً متوجه چنین موضوعی نمی‌شوم! 

وی تاکید کرد: آن چه که باعث شده امروز اصفهان با فرو نشست زمین و پدیده آلودگی رو به رو باشد، عدم توجه به مولفه‌های توسعه پایدار مخصوصا مولفه‌های زیست محیطی بوده است اما ما نمی‌توانیم برای درست کردن ابرو چشم را کور کنیم. راهکارهای اینچنینی هیچ دردی را دوا نخواهند کرد جز این که همبستگی ملی را دچار چالش کنند زیرا استان‌های جنوبی و ساحلی کشور مردم، هویت و تمدن دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بله این کاملا مورد قبول است که  بخشی از صنایع  اصفهان در جنوب کشور شکل بگیرند و هیچ ایرادی هم ندارد و سرمایه‌گذاران اصفهانی این کار را انجام دهند اما هویت آن سرزمین را نمی‌توان گرفت ما که نمی‌توانیم بوشهر و سیستان بلوچستان را در اختیار اصفهان قرار دهیم.

وی گفت: همه ما متعلق به پهنه بزرگی به اسم ایران عزیز هستیم و هر ایرانی حق دارد در هر گوشه از این خاک کشور سرمایه‌گذاری، زندگی و کار کند اما این که بگوییم استان اصفهان ساحلی ایجاد کنیم درست نیست چراکه این‌گونه اظهارنظرها با هویت ملی و همبستگی مردم در تضاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز