خبرگزاری کار ایران

عباسی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

طرح سوال از ساداتی‌نژاد و تحقیق و تفحص از تعاون روستایی در پرونده واردات نهاده‌ها/ توضیحات ارائه شده به کمیسیون قابل قبول نبود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۶۳۷

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از طرح سوال از وزیر کشاورزی و تحقیق و تفحص از تعاون روستایی در پرونده واردات نهاده‌ها توسط شرکت آریو تجارت سهیل خبر داد.

علیرضا عباسی نماینده کرج و عضو کمیسون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی درباره «آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده آریو تجارت سهیل و نظارت کمیسیون کشاورزی بر این مساله و اینکه آیا تاکنون وزیر یا معاونان وزیر برای گزارش به کمیسیون آمده‌اند یا خیر»، گفت: پس از اینکه سیاست اصلاح نحوه پرداخت ارز ترجیحی اصلاح شد، قیمت نهاده‌ها در داخل کشور تحت تاثیر این سیاست افزایش پیدا کرد. به همین علت در وزارتخانه یک برنامه‌ای داشتند که فرآیند واردات نهاده‌ها را از آن حالت انحصاری که وجود داشت، خارج کنند. در واقع نیت مسئولان این امر نیت خوبی بود اما آنچه که در عمل اتفاق افتاد و مشاهده کردیم با آن نیتی که داشتند خیلی هم‌خوانی نداشت.

وی ادامه داد: علت اینکه معتقدم هم‌خوانی میان نیت و آنچه که در عمل اتفاق افتاد وجود نداشت این است که در این مسیر مجموعه‌ای را متولی این کار کردند که تا قبل از این هیچ سابقه‌ای در واردات نهاده نداشته است. آن هم در یک مقیاس بالا، مثلا یک موقعی می‌گوییم یک مجموعه‌ای ۱۰ هزار تن، ۵۰ هزار تن یا ۱۰۰ هزار تن نهاده وارد کرده و تجربه‌اش را دارد و سازوکار این اتفاق را می‌شناسد خب این یک حرف دیگری است اما مجموعه‌ای هیچ تجربه‌ای ندارد و شما می‌آیید کار را به آن محول می‌کنید آن هم در حد واردات ۵۰۰ هزار تن نهاده.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: نتیجه این می‌شود که مردم رفتند در بازارگاه برای نهاده ثبت سفارش کردند، پولش را پرداخت کردند و ۲ ماه هیچ نهاده‌ای تحویل نگرفتند، این کل موضوعی بود که در رابطه با آریو تجارت سهیل وجود دشت. وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه توجیهاتی داشت ولی این توجیهات اصلا پذیرفتنی نبود بالاخره مردم مبلغی را واریز کردند، ۲-۳ ماه گذشته و گرمی نهاده اینجا وارد نشده است.

وی ادامه داد: ما در این زمینه دعوت به حضور در کمیسیون کردیم که آمدند و توضیحاتی دادند ولی توضیحات برای ما قابل قبول نبود. مجموعه بازرسی و دستگاه‌های دیگر دارند این مساله را پیگیری می‌کنند، آن‌ها هم تا آنجایی که بنده اطلاع دارم از این توضیحات قانع نشدند.

نماینده مردم کرج در مجلس تصریح کرد: در نتیجه این کار یک کار ایراد داری بود و ما هم به این رسیدیم که این کار ایراد داشت. درست است که شاید با نیتی بود که ما هم می‌گوییم نیت خوبی بود اما محقق نشد در هر صورت ایراد وجود داشته و در آینده اگر می‌خواهد چنین اتفاقی برای شکستن انحصار رقم بخورد، باید کار اصولی پیش برود نه اینکه شما دوباره یکی دیگر را بیاورید و تخلف دیگری انجام شود. به این علت که هنوز کار انجام نشده و آن نهاده‌هایی که باید می‌آمده و به دست مردم می‌رسیده، نرسیده است.

عباسی در پاسخ به این سوال که تصمیمی بر طرح سوال یا تحقیق و تفحص در این مساله اتخاذ شده است یا خیر؟، عنوان کرد: از وزیر طرح سوال کردیم در این زمینه و همینطور تحقیق و تفحص نیز از مجموعه تعاون روستایی و مجموعه پشتیبانی امور دام مطرح شده است و در هر دو قسمت این کار دارد پیش می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز