خبرگزاری کار ایران

انتقاد نتانیاهو از عملکرد دولت کنونی اسرائیل در مواجهه با توافق احتمالی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۸۳۷

بنت که مسئولیت «پرونده ایران» را در دولت رژیم صهیونیستی بر عهده دارد، با وجود جنگ دیپلماتیک این رژیم علیه توافق هسته‌ای، توسط لاپید به جلسه‌ای که در این زمینه برگزار شد، دعوت نشد.

به گزارش ایلنا، یک رسانه اسرائیلی نوشت: در هفته‌های اخیر، لاپید و سران رژیم صهیونیستی «جنگ دیپلماتیکی شدیدی» را علیه توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های غربی به راه انداخته‌اند.

با این وجود نفتالی بنت، مسئول «پرونده ایران» از سوی لاپید به بحث‌های عمیقی که در مورد موضوع ایران انجام شده است، دعوت نشده است.

یکی از مقامات ارشد صهیونیستی در واکنش به درز این خبر گفت: «او در اسرائیل نیست، بنت می‌خواهد وقت خود را به خانواده خود اختصاص دهد.»

 لاپید در میان انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌ها در هفته‌های آینده امضا می‌شود، یک جلسه توجیهی برای رسانه‌ها برگزار کرد. وی در این نشست به بنیامین نتانیاهو، رئیس اپوزیسیون حمله کرد و گفت اسرائیل همچنان تاوان خساراتی را که ناشی از سخنرانی وی در کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۵ بود، می‌پردازد.

نتانیاهو مدعی شد که «در سال گذشته، لاپید و گانتز مبارزه علنی علیه توافق هسته‌ای با ایران را کاملاً کنار گذاشتند. ما ۱۲ سال قاطعانه برای این توافق جنگیدیم و حتی باعث شدیم که آمریکا از آن خارج شود، اما در تنها سالی که در قدرت بودند، لاپید و گانتز به خواب رفتند و اجازه دادند آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای برسند که آینده ما را به خطر می‌اندازد. "

لاپید در واکنش به سخنان نتانیاهو گفت: زمانی که نتانیاهو نخست‌وزیر بود، تنها کاری که او در رابطه با موضوع ایران انجام می‌داد کنفرانس‌های مطبوعاتی و سخنرانی‌ها بود. آسیبی که او در دوران تصدی خود به دو موضوع مهم استراتژیک برای اسرائیل وارد کرد جدی و عمیق است و ما همچنان در حال اصلاح آن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز