خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

سفر اخیر امیرعبداللهیان، بشارت‌دهنده جهشی جدید در روابط سازنده ایران و آفریقاست

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۱۶۰

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه نگاه ایران‌ به کشورهای آفریقا مبتنی بر احترام و منافع متقابل است، تاکید کرد: سفر موفق اخیر وزیر امور خارجه به چند کشور آفریقایی، بشارت‌دهنده جهشی جدید در روابط سازنده ایران و آفریقاست.

به گزارش ایلنا، ناصر کنعانی امشب در حساب کرابری خود در اینستاگرام درخصوص نگاه جمهوری اسلامی ایران به همکاری‌ها با قاره آفریقا نوشت: آفریقا مهد ملت‌هایی اصیل، آزادیخواه و مبارز و سرزمین استعدادهای طبیعی و انسانی فراوان‌ است‌.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران همواره در قاره آفریقا، مایه امیدبخشی، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس به مردم آفریقا برای پایداری و مبارزه علیه استعمار و استکبار، بی‌عدالتی و تقویت آرمان مقدس استقلال و آزادی بوده است.

این دیپلمات ارشد با بیان اینکه توجه به قاره آفریقا از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: نگاه ایران‌ به کشورهای آفریقا مبتنی بر احترام و منافع متقابل است.

به گفته کنعانی، ملت‌های آفریقا با بهره‌مندی از ثروت‌های عظیم خدادادی و سرمایه بزرگ انسانی، شایسته برخورداری از توسعه و رفاه بیشتر به دور از طمع‌ورزی و مداخلات خارجی هستند.

وی با بیان اینکه ایران همچنان در این‌ مسیر در کنار دولت‌ها و ملت‌های آفریقا است، تصریح کرد: آینده روشن از آن‌ِ مردم‌ این قاره کهن و با فرهنگ است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سفر موفق اخیر دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به چند کشور آفریقایی، بشارت‌دهنده جهشی جدید در روابط سازنده ایران و آفریقاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز