خبرگزاری کار ایران

رئیسی در همایش ملی «خدمت ماندگار»:

روحیه مردم روحیه تشکر و قدردانی از جامعه پزشکی است/ جایگاه خوبی در علم پزشکی داریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۸۹۸

رئیس جمهور گفت: روحیه مردم روحیه تشکر و قدردانی از جامعه پزشکی است و همه باید از صمیم قلب بگوییم ما از شما متشکریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی در همایش ملی خدمت ماندگار، بزرگداشت مدافعان سلامت ضمن گرامیداشت یاد امام(ره) و همه شهدا گفت: در این روز بزرگداشت یک فیلسوف،  دانشمند و پزشک آقایان محمد ابن زکریای رازی و بوعلی سینا را گرامی می‌داریم،به مناسبت مقام بالای این  دو بزرگ رو پزشک و داروسازی نام گذاری شده است.

رئیس جمهور ادامه داد: خدمت اقسامی دارد؛ یک خدمت خدمت با انگیزه و کسب منافع است،  فرد خدمت می‌کند اما برای کسب منفعت است که به آن خدمت منفعت گرا ماتریالیستی و مادی گرایانه می‌گویم. نوع دوم از خدمت ، خدمت از نوع بشر دوستی است که نگاه انسان دوستانه است که نگاه بدی هم هست،  با نگاهی که دلمان سوخت و انسان باید به همنوعش خدمت کند انجام می‌شود. یک خدمت سومی است که این خدمت ، خدمتی است برای خداست و به خدمت ماندگاری که جاودانگی می‌دهد ‌که فقط به تشکر نمی‌انجامد بلکه خدمت از نگاه مخدوم نگاه به جایگاه اصلی است.

وی افزود: اگر که به انسان تقدیر نامه و پاداش مناسب نداند احساس کاستی نمی‌کند زیرا دل را به خدمت بالاتر گذاشته است والا با ارزش‌های مادی این خدمت ها قابل مقایسه نیست. کسی که ماه‌ها به خانه نرفته جبران این زحمت چگونه ممکن است؟ آیا با پول  و خدمات مادی جبران پذیر است؟

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: کدام وزن می‌تواند در پله‌‌ای از ترارزو قرا  گیرد که گذشت و ایثار را هم پایه کند؟ همه مردم ایران امروز بر این خدمت متشکر و قدردان هستند. روحیه مردم روحیه تشکر و قدردانی از جامعه پزشکی است و همه باید از صمیم قلب بگوییم ما از شما متشکریم.

وی خاطر نشان کرد: چه خوب است در تمامی طرح‌ها و لوایح در جامعه پزشکی نگاه این جامعه مد نظر قرار گیرد چرا که پشتوانه خوبی است. باور دارم ‌که با جامعه فرهیخته و پزشکان باید مشورت شود.

وی با بیان این که روز ابوعلی و زکریای رازی را گرامی می‌داریم، گفت: ما به الحمدالله جایگاه خوبی در علم پزشکی در  منطقه داریم این برای در و دیوارش که نیست بلکه به خاطر جامعه پزشکی است. همه در منطقه معترف هستند که ایران در منطقه جایگاه خوبی دارد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: جایی مسئولی گفت باید مهاجرت جامعه پزشکی را معکوس کنیم، باید برای‌شان شغل و جایگاه درست کنیم که کاملا درست می‌گفت. ایران در تولید دارو جایگاه بسیار خوبی دارد و در صحبت‌های که با روسا و مقامات کشورهای دیگر داشتم بسیار تمایل دارند در زمینه دارو با ما همکاری داشته باشند.  هر جا که در علمی هستیم باید یک جایگاه علمی و برتر پیدا کنیم و شما می‌توانید چرا که از اصحاب ما می‌توانیم و جامعه پزشکی درخواست دارم این سطح را برتر و بالاتر ببریم. مسئله علم ارتقا پزشکی مورد توجه دانشکده‌های پزشکی باشد.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: کشور هم به پزشک بیشتر و هم به پرستار نیاز دارد اما ما نیازمند این هستیم که زیر ساخت‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی باید فراهم شود‌ و این اقدام باید با یک کارشناسی علمی دقیق صورت گیرد و عدالت آموزشی مورد توجه قرار گیرد، یعنی هر چیزی باید جای خودش قرار گیرد.

وی تاکید کرد: افزایش دانشجو و پرستار و توسعه زیر ساخت‌ها امری است که همه ما به آن تاکید داریم. مقام مقام معظم رهبری شعار سال را تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاشتند که باید این کار را به نحو احسنت انجام دهیم‌.

وی افزود: وضعیت معیشتی پزشکان، پرستاران و داروسازهای ما باید تامین شود، حتما باید وضعیت معیشتی پرستاران ما تامین شود. بعداز ۱۵ سال تاخیر آقای وزیر بحث حقوق و تعرفه پرستاری را دنبال کردند که الحمدالله آغاز و مقدمات کار فراهم شده و در دولت اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: امروز وجود و خدمات پزشکان در جای جای آن نقطه قوت است.  به خارج که می‌رویم با مردم ارتباط دارم که آنجا می‌گویند قبلا دوست داشتیم برای درمان به اروپا برویم اما امروز دوست داریم به ایران برویم که این یک سرمایه است.

رئیس جمهور گفت: بیمه شدن قریب به ۶ میلیون نفر کار بزرگی بود، دارویار کار بزرگی بود. امروز تجهیزات اتاق عمل در ایران تولید می‌شود.  به تاجیکستان که رفتم جای هدیه یک پک کامل اتاق عمل بردم.

وی ادامه داد: نقش دولت هدایت، حمایت و نظارت است تا بخش خصوصی،  تعاونی‌ها و بخش‌های مختلفی که در این میدان فعالیت می‌کنند را فعال کند. این حمایت ما، هم‌حمایت حقوقی و هم حمایت مالی است.

رئیس‌جمهور با اشاره به خدمات اورژانس بیان کرد: اورژانس کار بزرگی را انجام می‌دهد که دولت در صدد است کمبود تجهیزات را محیا کند.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز