خبرگزاری کار ایران

مرتضوی در نشست خبری:

پاک‌دستی و صادق‌الوعده بودن از ویژگی‌های این دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۹۴۹

معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری گفت: پاک‌دستی و صادق‌الوعده بودن از ویژگی‌های این دولت است. این دولت تمایل به رابطه با همسایگان و دنیا دارد، استفاده از نظرات کارشناسان، عبور از شرطی شدن و اقتصاد دولتی شدن از جمله اهداف این دولت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید صولت مرتضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در ایام هفته دولت هستیم که این هفته مزین به نان دو شهید بزرگوار باهنر و رجایی است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری ادامه داد: راهبرد دولت و رسانه حداکثری است، دولت در مواجهه با مردم خودش را پاسخگو می‌داند. یکسال از عمر دولت مردمی آقای رئیسی می‌گذرد اساس این دولت اعتلای ارزش‌های انقلابی، اتکا به مردم و حل مشکلات است. دولت، دولت مردمی است و می‌خواهد با تمشیت مردم مشکلات را حل کند.

وی تاکید کرد: پاک‌دستی و صادق‌الوعده بودن از ویژگی‌های این دولت است. این دولت تمایل به رابطه با همسایگان و دنیا دارد، استفاده از نظرات کارشناسان، عبور از شرطی شدن و اقتصاد دولتی شدن از جمله اهداف این دولت است.

 مرتضوی تاکید کرد: در امر واکسیناسیون بسیار خوب عمل کردیم، در امر ارز ترجیحی به مر قانون عمل کردیم. در حوزه سیاست خارجی مخصوصا آقای رئیس‌جمهور ارتباطات بسیار خوبی در چارچوب عزت ایرانی برقرار کردند.

وی با اشاره به سفرهای استانی رئیس‌جمهور گفت: این دولت در بازه زمانی کمتر از یکسال ۳۱ سفر استانی و ۷ سفر موضوعی را انجام داد و میانگین هر سفر حدود ۲ روز بود.

معاون اجرای رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت با تمام ظرفیت‌ها وارد کارزار شد. احصا پروژه‌ها و برداشت کارشناسی میدانی یکی از اقداماتی بود که قبل از سفر انجام می‌شد. آقای رئیس‌جمهور قبل از نوروز به لحاظ کرونا امکان ارتباط با مردم نداشت اما با برخی از نمایندگان مردم ارتباط داشتند.

مرتضوی افزود: در بخش صنعت آقای رئیس‌جمهور برنامه‌هایی با نخبگان و بازدید‌های سرزده‌ای را داشتند.

وی بیان کرد: مجموعا ۹۱۰ فقره توافقنامه با دستگاهای مختلف اجرایی در ۳۱ استان و حدود ۵ هزار و ۳۰ طرح عمرانی داشتیم. در سفرهای استانی موضوع مسکن روستایی و چه شهری در دستور کار قرار گرفت و اقدامات خوبی انجام شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: منابع این طرح‌ها از چند محل از جمله محل فروش نفت، فروش اوراق و سازمان برنامه و بودجه تامین شد. تقریبا بالای صد در صد از محل منابع عمومی تخصیص اعتبار داده شد و تا امروز بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان منابع تخصیص داده شده است.

وی اظهار داشت: مصوبات سفر آقای رئیسی تقریبا ۴ ساله است و پیش‌بینی ما این‌ است‌ با تخصیص منابعی که صورت گرفته چیزی از تعهدات باقی نماند.

مرتضوی درباره دور دوم سفرهای رئیس‌جمهور بیان کرد: دور دوم سفرها بعد از یک دوره تنفس و ابلاغ تمامی مصوبات در آینده نزدیک شروع خواهد شد. رویکرد متفاوت است و اگر این ویروس منحوس کاهش پیدا کند از حضور آقای رئیس‌جمهور بیشتر استفاده خواهیم کرد. اساس سفر دور دوم نظارت میدانی و رصد مصوبات دور قبل است. همه مصوبات باید اجرایی شود و اگر جایی مصوبه‌ای امکان عملیاتی و اجرایی شدن نداشته باشد صادقانه به مردم می‌گوییم. بالای ۹۸ درصد از مصوبات در حال پیگیری، اجرا و یا درصدد اجرایی هستند.

وی ادامه داد: به این جمع‌بندی نرسیدیم سفرهای استانی از کدام استان آغاز شود‌.بر اساس اولویت و محرومیت و نیازهای استان، استان انتخاب می‌شود.

مرتضوی با اشاره به پیشرفت پروژه‌های نیمه تمام عنوان کرد: در هفته دولت از ۵ هزار طرحی که برایشان تامین منابع شده است، ۵۱۶ طرح به بهره‌برداری می‌‌رسد. از زمان عقب نیستیم و در فرصت مناسب کارمان را انجام خواهیم داد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره این که مصوبات اجرایی شود، بیان کرد: حوزه معاونت اجرای وظیفه‌اش اجرای مصوبات و دستورات است. مصوباتی که ما داریم با کار کارشناسی انجام شده است و از دستگاه‌های اجرایی دعوت و حل مسئله می‌کنیم. حوزه معاونت اجرایی وظیفه‌اش حل مشکلات است.

وی درخصوص این‌که گفته می‌شود سفرهای استانی هزینه‌بر بوده است، گفت: سفرهای استانی با کارشناسی انجام‌ می‌شود و برای اجرا و کار مردم است. این دولت متعهد به تعهدات و اجرای وظایفش است. تمام آرمان ما اجرای تعهدات خودمان به مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز