خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با سی ان ان مطرح شد؛

یک مقام ارشد آمریکایی: رسیدن به توافق محتمل‌تر از دو هفته گذشته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۰۹۵

یک مقام ارشد دولت آمریکا ادعا گفت که اکنون رسیدن به توافق محتمل‌تر از دو هفته گذشته است اما همچنان نتیجه نهایی قطعی نیست.

به گزارش ایلنا، یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان ادعا کرد که ایران رسما از خط قرمز اصلی خود، که یک مانع اساسی بر سر راه تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ایران بود، عقب‌نشینی کرده است.

به ادعای این مقام آمریکایی، ایران در پاسخی که روز دوشنبه گذشته به پیشنهاد اتحادیه اروپا درخصوص احیای توافق هسته‌ای، ارسال کرده است، خواستار حذف نام سپاه پاسداران ایران از لیست سیاه آمریکا نشده است.

به گفته این مقام آگاه، با اشاره به اینکه آمریکا بارها درخواست ایران برای حذف نام سپاه از این لیست را رد کرده است، گفت: در نسخه پاسخ ارائه شده از سوی ایران، این درخواست وجود ندارد و به همین خاطر است که به توافق نزدیک هستیم.

این مقام ارشد آمریکایی گفت: با وجود اینکه اکنون رسیدن به توافق محتمل‌تر از دو هفته گذشته است اما همچنان نتیجه نهایی قطعی نیست.

یک مقام ارشد دیگر آمریکایی در دولت بایدن نیز با بیان اینکه از این به بعد پیشرفت ممکن است کند باشد، گفت: اما در حال حاضر شتاب بیشتری نسبت به سال گذشته وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز