خبرگزاری کار ایران

جوزپ بورل خبر داد؛

آخرین تلاش‌های اتحادیه اروپا برای نجات برجام

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۳۹۰

فایننشال تایمز در گزارشی خبر داد که اتحادیه اروپا در حال انجام آخرین تلاش‌های خود برای نجات توافق هسته‌ای ایران و شکست بن‌بستی است که به ادعای این رسانه از سوی ایران ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا، جوزپ بورل، مسئولی سیاست خارجی اروپا در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد که وی به دنبال یک «راه حل میانه» برای پایان دادن به بن بست ایجاده شده بر سر احیای برجام است، بن بستی که بیش از یک سال تلاش‌های دیپلمات‌های اروپایی برای دستیابی به توافقی که منجر به بازگشت آمریکا به توافق سال ۲۰۱۵ ایران و لغو تحریم‌ها علیه تهران خواهد شد را تهدید می‌کند.

به ادعای این روزنامه آمریکایی در مقابل ایران قرار است به شدت اقدام به کاهش فعالیت‌های هسته‌ای خود کند.

وی همچنین در این گفتگو عنوان کرد که از انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا خواسته است تا به تهران سفر کند تا این مساله را مورد بحث قرار دهد و افزود که ایران بسیار نسبت به این موضوع بی میل بوده است.

وی تلاش‌های دیپلماتیک را آخرین گلوله توصیف کرد.

فایننشال تایمز در ادامه نوشت که بورل سناریویی را در نظر دارد که بر اساس آن نیروهای سپاه ایران از لیست سیاه حذف شوند اما دیگر بخش های این سازمان در لیست سیاه باقی بمانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز