خبرگزاری کار ایران

دیدار سفیر ایران با پادشاه و نخست‌وزیر"لسوتو "

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۷۱۵

سفیر ایران با پادشاه، نخست وزیر و وزیر امور خارجه"لسوتو "دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی آقا جعغری در صفحه اینستاگرام خود در این زمینه نوشت: امروز پنج شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ روز پر کاری در "ماسرو" پایتخت کشور پادشاهی لسوتو داشتم. ابتدا با وزیر خارجه این کشور ملاقات کردم و ضمن تسلیم رونوشت استوارنامه خود، با وی در خصوص تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه های دوجانبه  و چندجانبه و بویژه همکاری در محافل بین المللی گفتگو کردیم.

سپس طی مراسمی استوارنامه خود را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران به پادشاه لسوتو آقای لتسی سوم تقدیم کردم و پس از آن در گفتگو با پادشاه و با حضور وزیر خارجه، راههای توسعه روابط میان دو کشور بخصوص روابط اقتصادی ، حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های زیرساختی آن کشور و همچنین همکاری در زمینه های بهداشتی و مقابله با کرونا را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادیم.

 همچنین پس از  تقدیم استوار نامه خود به شاه لتسی سوم، جداگانه با آقای ماجرو نخست وزیر لسوتو ملاقات و پیرامون زمینه های همکاری اقتصادی دو کشور گفتگو کردیم.

در هر سه ملاقات مقامات لسوتو به گرمی از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران و گسترش همکاری‌ها و همچنین حضور شرکت‌های ایرانی در این کشور استقبال کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز