خبرگزاری کار ایران

اخبار کوتاه از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۶۱۹

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اخباری جداگانه آخرین فعالیت های این سازمان را به شرحی که در این گزارش می‌خوانید، ‌ اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، سند مالکیت حدنگاری و الکترونیکی مسجد مقدس جمکران توسط آقای دکتر فتاحی قائم مقام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت این مسجد مقدس تحویل داده شد.

سند مالکیت تک برگ مسجد مقدس جمکران صادر شد

شامگاه 26 مرداد ماه حسن بابایی معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به همراه قائم مقام خود فتاحی و علی جوانی مدیرکل ثبت اسناد استان با حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران دیدار کردند.

در این دیدار رحیمیان ضمن تشکر ویژه از فتاحی قائم مقام سازمان و جوانی مدیرکل ثبت استان بابت پیگیری صدور سند مسجد مقدس جمکران و 22 فقره زمین های اطراف مسجد جمکران گفت: نگاه ما نسبت به آینده مسجد بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری ظرفیت حضور 50 میلیون نمازگزار در سال خواهد بود که این عدد هم اکنون حدود 21 میلیون نفر می باشد و امید داریم آنچه که وظیفه است به نحو احسن تشخیص و به هنگام عمل نماییم.

بازدید رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اداره کل آموزش و پژوهش

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بازدید از اداره کل آموزش و پژوهش این سازمان در جریان نحوه ارائه خدمات و برنامه های آموزشی قرار گرفت.

 حسن بابایی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به منظور بررسی شرایط آموزش و پژوهش در سازمان ثبت و نحوه برگزاری کلاس ها و برنامه های پژوهشی از اداره کل آموزش و پژوهش بازدید کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن ابراز رضایت از عملکرد همکاران و استماع مشکلات و مسائل کارکنان این اداره کل، بر تسریع و توجه ویژه به برنامه های پژوهشی را خواستار شد.

انتصابات جدید در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

طی حکمی از سوی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مدیر کل دفتر برنامه و بودجه ، سرپرست مرکز مالکیت معنوی و سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل معرفی شدند.

حسن بابایی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در احکامی جداگانه  «غلامرضا امیدی» را به‌ عنوان مدیر کل  دفتر برنامه ریزی و بودجه، «مهدی علیزاده» سرپرست مرکز مالکیت معنوی و « عباس عابد» را بعنوان سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل منصوب کرد.

برگزاری نشست مشترک رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در راستای همکاری مشترک و برنامه‌های آینده دیدار و گفتگو کردند

بابایی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به اسناد بالا دستی از جمله سند تحول و تعالی قوه قضاییه، گفت: می‌توان با اقدامات پیشگیرانه و ترویج سند رسمی از تشکیل بسیاری از پرونده‌ها در داسراها و محاکم و در نتیجه کاهش جمعیت زندانها در زمینه املاک جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به تنظیم و صدور اسناد الکترونیکی، افزود: در راستای کاهش جعل سند و ارتقای سلامت اداری و همچنین برنامه تحولی تحت عنوان صدور اسناد به صورت الکترونیکی را مد نظر قرار داده‌ایم و با برنامه ریزی های که صورت گرفته است بزودی شاهد اجرای تمامی فرایند های ثبتی بر اساس هوش مصنوعی خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی و سازمان زندانها و گسترش اسناد الکترونیکی، بیان داشت: مسلما اگر این اتفاق مهم اجرای شود آثار مثبت بسیاری دارد و افراد از داخل زندان می توانند از طریق سامانه ثنا امور خود را در حوزه اسناد پیگیری و رصد کنند.

بابایی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که تداوم این دیدارها در قالب همکاری های دو جانبه نتایج مثبتی را برای جامعه و کاهش بزه در اجتماع داشته باشد و تاکید نمود که با انعقاد تفاهم نامه میان این دو سازمان می توان با هدف گذاری دقیق تر حرکت نمود.

محمدی رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز ضمن ابراز خشنودی از تداوم همکاری های دوجانبه با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها برای ما امری مهم است و آن را جدی خواهیم گرفت و باید با اسناد بالادستی و توجه به موضوع اسناد رسمی و توسعه ثبت الکترونیک به سراغ توسعه قوانین حوزه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها رفت.

هم افزایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در اجرای قانون حدنگار

نشست بررسی راهکارهای مشترک اجرای طرح ملی حدنگار بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان جعرافیایی نیروهای مسلح برگزار شد.

 بابایی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست تخصصی با امیر فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح  به اهمیت اجرای قانون حدنگار و مستندسازی اراضی کشور اشاره و بر هم افزایی سازمان متبوع با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در اجرای صحیح قانون جامع حدنگار و استفاده از امکانات و ظرفیت ها تاکید کرد. 

بابایی استفاده از ظرفیت‌های متقابل و برگزاری کارگروه های مشترک را در پیشبرد امور در قالب تفاهم نامه جامع مشترک لازم دانست و افزود: امیدواریم با تعامل سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به زودی شاهد اتمام حدنگار در کشور باشیم.

امیر فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای های مسلح در این دیدار از امضای تفاهم نامه جامع مشترک استقبال کرد و افزود: امیدواریم با همکاری دو سازمان در مستندسازی اراضی کشور به زودی شاهد اتمام حدنگار باشیم.

صدور98 درصدی اسناد حد نگاری عرصه های ملی

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در دیدار با آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) که عصر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد بیان کرد: مساحت کل کشور 164 میلیون هکتار است که از این مقدار 138 میلیون هکتار مربوط به عرصه های ملی می باشد که برای 98 درصد عرصه های ملی ما اسناد حد نگاری صادر شده است.

وی افزود: در سال 1401 هدف گذاری کرده ایم که به صورت جهادی حد نگاری اراضی زراعی و کشاورزی را انجام دهیم که امیدواریم ظرف 15 ماه آینده حدنگاری در لایه های مختلف را به اتمام برسانیم.

سیدمحمد سعیدی در دیدار حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قائم مقام ایشان دکتر حیدر فتاحی که عصر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، ضمن تشکر از زحمات دکتر فتاحی به عنوان مسئول کارگروه استان قم و علی جوانی مدیرکل ثبت استان و همکارانشان در صدور سند حرم مطهر بیان داشت: در سوره توبه یکی از ویژگی های مهم اولیاء الهی محافظت از حدود الهی بیان شده است و حدود الهی در عرصه کلان همه حدود را شامل می شود از جمله قوانین کشور که مورد پذیرش دین است و باید رعایت شود.

سعیدی بیان داشت: آنچه از کربلا یاد می شود یک مجموعه عظیمی است که یک قسمتش جریان شهادت امام حسین علیه السلام است.

وی گفت: کربلا برخی ریزه کاری هایی هم دارد که جزو حماسه کربلا است و این مجموعه در کنار هم اسوه و سرمشق است.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت افزود: امام حسین علیه السلام قبل از واقعه عاشورا فرمودند اگر کسی حقی از مردم بر گردنش است همراه ما نباشد و یکی از کارهایی که امام حسین علیه السلام کردند این بود که سرزمین کربلا را خریدند تا در آینده کسی نگوید که این سرزمین مال فلان قوم بود و این اتفاق در آن افتاد.

وی گفت: امام حسین علیه السلام با این کار خود به ما آموختند که اگر کاری برای خدا می کنید کاری کنید که شبهه ای در آن نباشد.

سعیدی با بیان اینکه تنظیم اسناد مکان های شریف و مقدسی مانند حرم حضرت معصومه (س) باید زودتر اتفاق می افتاد، افزود: دغدغه ما این است که به هیچ نحوی حقی از کسی ضایع نشود و کارها باید بصورت منظم و بدون مشکل انجام شود تا در یک زمین طاهر و مطهر پیام انقلاب و معارف ناب اهل بیت علیهم السلام را منتشر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز