خبرگزاری کار ایران

معاون بنیاد تعاون زندانیان کشور:

۱۰ هزار زندانی کشور در کارخانه‌ها مشغول به کار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۳۵۶

معاون بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در کل کشور ۱۰ هزار زندانی در ۳۱ استان در کارخانه ها مشغول به کار هستند.

به گزارش ایلنا، جبار باقری معاون بنیاد تعاون زندانیان کشور با حضور اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس و فرهاد سالاری مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان فارس از زندان های شیراز و کارگاه های اشتغال زندانیان بازدید کرد.

معاون بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: یکی از اولویت های مهم و مورد توجه سازمان زندان ها و بنیاد تعاون در سطح کلان، حمایت از توسعه اشتغال و حرفه آموزی مولد در زندان ها در راستای حمایت از خانواده زندانیان است و استان فارس در حوزه ایجاد اشتغال، قدم های خوبی برداشته است.

جبار باقری افزود: استان فارس، از استان های برتر کشور در حوزه پرداخت دستمزد و اعزام زندانی به کار در خارج از زندان های استان است و هم اکنون طبق آخرین اطلاعات، ۲ هزار و ۴۰۰ زندانی در خارج از چهار دیواری زندان های استان در کارخانه ها متعدد فعالیت دارند کارآفرین، کار می‌کنند و حقوق دریافت می‌کنند و زندانیانی که در بیرون از زندان مشغول هستند از مزایای آن هم بهره مند هستند و می توانند از خانواده هایشان سرکشی داشته باشند.

وی اضافه کرد: یکی از محوری‌ترین رویکرد های سیاست های بالادستی نظام و برنامه ششم توسعه قوه قضاییه، کاهش آمار جمعیت کیفری به طرق مختلف است و بهترین روش در حال حاضر، ایجاد بستر اشتغال برای زندانیان است که هم در بیرون کار می کنند و با زحمت و تلاش خودشان، مبلغی عایدشان می شود و هم می توانند از خانواده هایشان سرکشی کنند تا آسیب متوجه آنان نشود.

معاون بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در کل کشور ۱۰ هزار نفر زندانی در ۳۱ استان در کارخانه ها مشغول به کار هستند و استان فارس رویکرد بسیار خوب و قوی در این زمینه داشته است و ایجاد اشتغال مولد برای تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در استان فارس، رقم قابل توجهی در بین زندان های کشور است و علاوه بر آن حدود ۴۲۰ نفر زندانی هم در درون چهاردیواری زندان حقوق بگیر هستند که با همت اداره کل زندان ها و همکاری بنیاد تعاون از طریق کارآفرینان داخل زندان مشغول به کار شده اند.

باقری افزود: در بازدید از زندان ها شاهد بودیم که در هر مکانی از زندان که محیط خالی وجود داشته، با رویکرد اشتغالزایی، زمینه اشتغال نشسته نیز برای زندانیان فراهم شده است و امکانات و مواد مورد نیاز در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: رویکرد بنیاد تعاون، بازاریابی و ایجاد اشتغال برای تولیدات و‌ محصولاتی است که بازار پسند باشند و زندانیان نیز محصولات سفارشی را تولید می کنند.

معاون بنیاد تعاون زندانیان کشور با اشاره به حضور محمدی در رأس سازمان زندان ها و نقش مهمی که در تعامل بین بخشی دارند، گفت: رئیس سازمان از نزدیک در دوران مدیریت های مختلف، با چالش‌های فراروی سازمانی آشنا بوده و از سطوح پایین سازمان رشد کرده اند و تحصیلات عالی مرتبط با شغلشان داشته و رویکردشان هم رویکردی است که مورد توجه و استقبال جامعه زندانبانی است.

وی ادامه داد: شاه کلید توفیق در استان فارس نیز، درک متقابل از فلسفه وجودی کار در زندان ها و بنیاد تعاون است که رسالت هر یک در اساسنامه تعریف شده است و ایجاد اشتغال، کسب درآمد و کمک به خانواده زندانی از مهمترین وظایف بنیاد تعاون است.

معاون بنیاد تعاون کشور تاکید کرد: در بازدید از زندان مرکزی، کانون اصلاح و تربیت، اردوگاه حرفه آموزی و کاردانی و کارگاه های اشتغال زندان باز و اندرزگاه نسوان، شاهد بودم که همه به دنبال ایجاد بستری برای اصلاح و تربیت زندانی ها و کسب درآمد برای خانواده های آنان هستند و یکی از ابزارها، ایجاد اشتغال است که با توسعه فعالیت های عمرانی با محوریت اشتغال در این استان دنبال می شود.

مدیرکل زندان های فارس، اشتغال را یکی از مؤثرترین مؤلفه های اصلاح و تربیت زندانیان عنوان کرد و گفت: فقدان مهارت و حرفه مناسب و به تبع آن نداشتن شغل مناسب و مشکلات اقتصادی و فقر از عوامل مؤثر در ورود افراد به زندان هستند که با ایجاد کارگاه های اشتغال در زندان ها می توانیم زمینه بازپروری و بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه را فراهم کنیم.

اسحاق ابراهیمی افزود: زمانی که فرد با هیچ فنی آشنا نباشد و مهارت ندارد به سمت ناهنجاری های اجتماعی سوق داده می شود اگر ما در زندان ها زمینه آموزش حرفه آموزی و ایجاد اشتغال را برای زندانیان فراهم نکنیم در اجرای رسالت سازمانی خود موفق نخواهیم بود بنابراین اولویت ما در زندان ها علاوه بر فعالیت های فرهنگی و تربیتی ایجاد اشتغال مولد نیز است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه حرفه آموزی و اشتغال در سطح زندان‌های تابعه یکی از دغدغه‌های مهم و دارای اولویت سازمان زندان ها بوده است و از همین رو تلاش شده است با بکارگیری تمامی امکانات و منابع مالی و انسانی و همچنین ایجاد تعامل با بنیاد تعاون زندانیان و فعالان بخش خصوصی، حرفه آموزی و اشتغال در زندان ها را توسعه دهیم.

ابراهیمی یادآور شد: حرکت پویای سازمان در راستای اشتغالزایی مولد زندانیان با همکاری بنیاد تعاون زندانیان به صورت ویژه در استان دنبال می شود و تمام تلاش ما نیز این است که بتوانیم با توجه به برخورداری از نیروی کار مناسب که همان زندانیان موجود در زندان ها هستند زمینه آموزش و حرفه آموزی آنان را نیز فراهم کنیم و هم با ایجاد اشتغال مولد در سطح زندان ها و اعزام به کار آنان در بیرون از زندان ها، علاوه بر کسب درآمد برای زندانیان، منبع درآمدی نیز برای امرار معاش خانواده های آنان فراهم کنیم.

معاون بنیاد تعاون زندانیان کشور، از کارگاه های اشتغال زندان مرکزی شیراز، اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز، زندان باز و اندرزگاه نسوان زندان مرکزی بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز