خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی در صحن علنی:

بخش عمده اطلاعات پایگاه رفاه جامع ایرانیان برخط نیست/ قالیباف: این پایگاه در حال به روز شدن است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۰۵۴

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به برخط نبودن اطلاعات پایگاه رفاه جامع ایرانیان تذکر داد و رئیس مجلس با بیان اینکه این پایگاه در حوزه داده به‌روز نیست، گفت: اقداماتی برای به‌روز کردن این پایگاه در حال انجام است و این کار صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی درباره پایگاه رفاه جامع ایرانیان گفت: تذکر من درباره بحث پایگاه رفاه جامع ایرانیان است؛ به دلیل اهمیت موضوع، مباحثی که در حوزه بحث سیاست‌های جبرانی در موضوع ارز ترجیحی که ساعت‌ها در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، امروز در اجرا نیازمند پشتیبانی از پایگاه جامع رفاه ایرانیان است.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: در جریان بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای شما تأکید کردید که در حال حاضر این پایگاه وجود دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من با صراحت اعلام می‌کنم مطابق نشستی که در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر قبلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، از مجموع دستگاه‌هایی که باید به این پایگاه اطلاعات بدهند، صرفا ۴۰ درصد بیشتر اطلاعاتشان مرتبط با پایگاه نیست و از این ۴۰ درصد بخش عمده‌ای از اطلاعات برخط نیست، بنابراین با یک تأخیر چندین ماهه مواجه هستیم و فرمول محاسباتی در حوزه عمل دچار اشکالات اساسی است، لذا از جنابعالی به عنوان رئیس مجلس درخواست دارم این موضوع مهم پایگاه جامع ایرانیان که اساسی‌ترین تصمیم ما در زمان بررسی بودجه بود و باید قابلیت اجرایی داشته باشد را پیگیری کرده و در این حوزه تصمیم‌گیری کنید.

وی افزود: مهمتر از همه تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی است و درخواست بنده از جنابعالی ورود به این موضوع است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اگرچه اکنون پایگاه رفاه ایرانیان وجود دارد اما این پایگاه در حوزه داده به روز نیست و این اشکال وجود دارد و دلیل آن این است که مدتی عملا سوئیچ از مرکز رفاه ایرانیان به بانک مرکزی منتقل شده بود و بعد دیتاهای مربوط به مرکز پایگاه ایرانیان را به‌روز نکردند، در مورد کالابرگ نیز مشکل همین است و اکنون اصلاحات در حال انجام است.

وی ادامه داد: موارد گفته شده اشکالاتی است که دولت باید در حوزه اجرا به آن توجه کند هرچند فکر می‌کنم اکنون کارهایی انجام شده و ان‌شاء الله در حال به روز شدن است و این کار صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز